تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

استاندار ایلام: ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران لازم است

استاندار ایلام: ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران لازم است
ایلام - استاندار ایلام گفت: ۱۵۵ هزار نفر از زائران در عراق هستند و بیش از ۱۵۰ هزار زائر نیز از مرزهای پنج گانه به این میزان ورود از مرز مهران افزوده می شوند که برای جابه‌جایی این تعداد به شهرهای مبدا ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است‌.

«حسن بهرام نیا» شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جمعیتی افزون بر ۳۶۰ هزار نفر از زوار را با ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرهای مبدا جابه‌جا کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران با وسیله نقلیه شخصی مراجعه کرده اند، افزود: از ابتدای ماه صفر تا امروز یک‌ میلیون و ۹۵۴ نفر از مرز مهران خارج و یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر نیز از طریق این مرز وارد کشور شده اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مجموع افزون بر سه میلیون زائر از مرز مهران تردد کرده اند، گفت: با احتساب ورود و خروج، ۱۵۵ هزار نفر از زوار هم‌اکنون در عراق هستند و افزون بر ۱۵۰ هزار زائر نیز سرریز از مرزهای پنج گانه به این میزان ورود از مرز مهران افزوده می شوند.

وی یادآور شد: برای جابه‌جایی و انتقال این تعداد زوار به شهرهای مبدا ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است و رایزنی های لازم در این خصوص با مقامات کشوری انجام شده است که هرچه سریعتر این تعداد اتوبوس به مرز مهران اعزام شود.

بهرام نیا افزود: برای کاهش ترافیک در پایانه برکت ۴۰۰ نفر از زوار به فرودگاه ایلام برای جابه‌جایی با هواپیمای ۳۳۰ منتقل شده اند.

وی گفت: از تعداد ۷۰۰ دستگاه ناوگان درون شهری ۲۰۰ دستگاه تاکنون در اختیار زائران قرار گرفته و تا امشب نیز ۲۵۰ دستگاه دیگر در اختیار سازمان راهداری قرار می گیرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: با جمع آوری موکب ها پس از ایام اربعین هم اکنون بار اصلی بر عهده چندین موکب است که در این خصوص از ظرفیت آستان قدس رضوی و ستاد عتبات عالیات برای افزایش تهیه غذا به هنگام موج پایانی زوار به مرز مهران استفاده خواهد شد.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.