تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

رشد ۹ درصدی ترددهای زوار اربعین از مرز مهران

رشد ۹ درصدی ترددهای زوار اربعین از مرز مهران
ایلام - استاندار ایلام گفت: میزان تردد زوار اربعین در سال جاری از مرز مهران به کشور عراق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» شامگاه شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: در سال گذشته سه میلیون و ۶۰ هزار نفر از مرز مهران به سمت عراق و به منظور پیاده رویی اربعین از کشور خارج شدند که از اول ماه صفر امسال تاکنون این میزان به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: از اول صفر امسال تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ نفر از مرز مهران به سمت عراق ( پیاده‌رویی اربعین) خارج و میزان ورودی به کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: از ۶۰۰ هزار نفر تبعه خارجی که از مرزهای کشورمان وارد عراق شده بودند، ۱۳۰ هزار نفر تاکنون از مرز مهران وارد کشور شده اند.

بهرام‌نیا ادامه داد: مهمان‌نوازی مردم ایلام و ارتقا زیرساخت‌ها موجب ثبت رشد ۹ درصدی ترددها از مرز مهران شده و زوار عتبات عالیات بار دیگر با خاطره‌ای خوش مهران را ترک کردند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: در قالب ۲۲ هزار و ۶۵۹ سفر، ۵۴۷ هزار زائر از پایانه برکت به مقاصد خود انتقال داده شدند که در قالب سهم سفر اربعین، برای انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی، سهم ایلام از کل مرزهای شش‌گانه در ایام اربعین ۶۸ درصد بود.

وی بیان کرد: روز گذشته و از بامداد تا صبح امروز به ترتیب ۲ هزار و ۲۰۰ و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس زوار را به محل سکونت خود انتقال دادند.

استاندار ایلام با اشاره به تلاش ها مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین، گفت: با وجود کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه اربعین، مدیران دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت خود استفاده کردند.

وی بر لزوم ثبت و ضبط هم اموال برای اربعین سال آینده تاکید و عنوان کرد: هر مدیر مربوطه ستاد اربعین استان قبل از خروج از مهران، اموال مورد استفاده در اربعین را ثبت و ضبط کند.

بهرام نیا همچنین ضمن تاکید بر پاک‌سازی و نظافت کامل شهر مهران، گفت: از امروز ظرف یک هفته شهر مهران، پایانه شهید سلیمانی و پایانه مسافربری برکت باید پاک‌سازی شود.

استاندار ایلام بیان کرد: با پیگیری های انجام شده میدان اربعین مهران با اِلمان های زیبا متاثر از کربلا طراحی و یک مسجد در پایانه برکت ساخته می شود و باید در اسرع وقت عملیات این دو پروژه مهم اجرایی شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های خدمات رسان در اربعین، تاکید کرد: دستگاه ها اجرایی اقدامات خود را مستندسازی کنند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان صفر بر اساس نرخ مصوب اربعین است.

حدود ۶۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.