تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

امام جمعه ایلام: بُعد فرهنگی کنگره اربعین باید تقویت شود

امام جمعه ایلام: بُعد فرهنگی کنگره اربعین باید تقویت شود
ایلام- امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بُعد فرهنگی کنگره اربعین باید تقویت شود، گفت: مسوولان باید در تخصیص اعتبارات به بخش فرهنگی در اربعین توجه ویژه داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با کمیته سیاست گذاری سومین جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی تحت عنوان رایحه حسینی اظهار کرد: بُعد فرهنگی کنگره اربعین نیازمند تقویت است، برگزاری چنین جشنواره هایی قطعا راهگشا و موثر خواهد بود.

وی ضمن حمایت از جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی خواستار همکاری و همراهی همه مسوولان استان در این راستا شد و افزود: نقش دانشگاه آزاد اسلامی استان به عنوان یک مجموعه توانمند و پای کار در توسعه استان قابل تقدیر و این مجموعه ظرفیت و پشتوانه خوبی برای استان است که باید حمایت شود.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: مسوولان باید در تخصیص اعتبارات به بخش فرهنگی در اربعین توجه ویژه داشته باشند، باید در راستای فرهنگی کردن مساله اربعین در کشور و استان تلاش کرد.

وی افزود: مردم استان ایلام نیز مانند سال گذشته در ایام اربعین در پذیرایی و خدمات رسانی به زوار درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: اربعین جذبه بسیار زیادی در بین تمامی مسلمانان جهان دارد، کشورهای غربی در مقابل این حرکت بزرگ مذهبی و فرهنگی، سکوت اختیار کرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد ایلام نیز ضمن تقدیر از حمایت های همیشگی نماینده ولی فقیه در استان، عنوان کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رسالت فرهنگی که دارد موسسه امامت و مهدویت را در ستاد دانشگاه تاسیس کرده و در این راستا در همه استانها هر استان با یک موضوع یک جشنواره ملی برگزار می کند.

بهروز ناصری افزود: موضوعی که با توجه به اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات برای استان ایلام انتخاب شده، سفرنامه نویسی و خاطره نویسی تحت عنوان رایحه حسینی است.

وی تصریح کرد: امسال این جشنواره با همکاری موسسه امامت و مهدویت و اندیشکده اربعین به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

در این مراسم همچنین از پوستر جشنواره امامت و مهدویت در استان ایلام تحت عنوان رایحه حسینی رونمایی شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.