تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۸

مدیرکل ستاد اجرایی استان ایلام عنوان کرد:

اربعین امسال چراغ موکب‌ها را روشن نگه‌داشتیم/تشکر از حمایت لجستیکی ارتش و سپاه

اربعین امسال چراغ موکب‌ها را روشن نگه‌داشتیم/تشکر از حمایت لجستیکی ارتش و سپاه
نگاه اقتصاد

 

 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: امسال برای اولین بار توسط ستاد اجرایی، بیش از ۱۰۰ موکب مردمی و بومی استان که در مسیر تردد زائران اربعین مرز مهران قرار داشتند مورد حمایت قرار گرفتند و نگذاشتیم به دلیل برخی مشکلات اقتصادی چراغ آنها خاموش شود.

 

«محمد زارع» در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما، حمایت از مواکب مردمی بود تا چراغ خدمت رسانی آن همیشه روشن باشد، اظهار کرد: در این راستا مواد غذایی و اقلام خوراکی به تعداد ۵۰۰ هزار پرس برای مواکب در مسیر تردد زائران، دپو و توزیع ۲۰ هزار قالب یخ و فعالیت دو دستگاه پرتاب یخ‌ساز در پایانه برکت با تولید روزانه ۵۰۰ قالب یخ، دپو و توزیع ۳ میلیون بطری آب معدنی اهم این خدمات بوده است.

 

وی، استقرار نانوایی سیار در مهران جهت پخت نان را از دیگر اقدامات این نهاد در ایام اربعین عنوان کرد و افزود: روزانه بیش از ۵۰ هزار قرص نان توسط این نانوایی سیار پخت و به صورت رایگان در بین مواکب توزیع می‌شود.

 

زارع یادآور شد: بیمارستان فوق تخصصی سیار بنیاد احسان ستاد اجرایی در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران مستقر شد و در این ایام به بیش از ۷ هزار زائر در مسیر رفت و برگشت ارائه خدمت پزشکی و درمانی انجام داد.

 

وی ادامه داد: در ایام اربعین هر نقطه از مسیر حرکت زائران، از پارکینگ بزرگ اربعین گرفته تا نقطه صفر مرزی هر کجا نیاز به توزیع آب و غذا بود بلافاصله ستاد اجرایی با تمام توان حاضر می‌شد و از هرگونه بحران جلوگیری می‌کرد.

 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با اشاره به اینکه با توجه به اهداف طراحی شده، که نهادهای حاکمیتی و دولتی ورود نکنند و پشتیبان مواکب باشند، بیشتر نقش پشتیبان را داشتیم، تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد زائر و خدماتی که ارائه می‌شد پشتبانی ما ۳۰ درصد ظرفیت خدمت موکب بود و این امر گام مهمی در راستای مردمی کردن خدمات مواکب بود که انشاالله در سال های آینده بیشتر و بهتر انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام اربعین، ارتش سرفراز جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیز، حمایت لجستیکی بسیار خوبی از اقدامات ستاد اجرایی در مرز مهران انجام دادند و هر کجا نیاز به ماشین‌آلات داشتیم بلافاصله در اختیار ستاد اجرایی می‌گذاشتند تا بتوانیم آب و غذا به دست زائران عزیز برسانیم، اضافه کرد: از همکاری بسیار خوب مسئولان ارتش و سپاه کمال تشکر و قدانی را دارم./بابک فدائی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.