تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

آیت‌الله خاتمی: دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبری، ضدانقلاب را عصبانی کرد

آیت‌الله خاتمی: دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبری، ضدانقلاب را عصبانی کرد
تهران- خطیب نماز جمعه تهران دیدار مردم سیستان‌ و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را کلیدی دانست که موجبات عصبانیت ضد انقلاب را فراهم کرده است.

 آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز(۲۴ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره)، گفت: از مباحث توحیدی، عشق به خداست. خداوند در سوره بقره می‌فرمایند که «بالاترین عشق را مومنین به خدا دارند». اوج عشقش، ذات مقدس ربوبی باشد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: محبت خدا باید نماد و نمود داشته باشد؛ نماد و نمودش عشق به اولیای خداست. اینکه انسان پیغمبر (ص) را از عمق جانش دوست داشته باشد. محبت، جاذبه‌ساز است. وقتی اهل بیت علیهم‌السلام را دوست داشتید، یعنی راهشان را دوست داشتید. وقتی به زیارت امام رضا (ع) می‌روید، در حقیقت از او راه می‌گیرید. سبک زندگی دینی این است که ببینید امام رضا (ع) چگونه زندگی کرد، شما هم آنگونه زندگی کنید.

وی افزود: اهل بیت علیهم‌السلام راه به سوی خدا هستند و راه را نشان دادند. امام حسن مجتبی (ع) آنچنان عاشق خدا بودند که وقتی وضو می‌گرفتند، رنگ از رخشان می‌پرید و می‌گفتند که باید مقابل خدا اینگونه باشید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام رضا (ع) نماز را هدیه خدا می‌دانستند، گفت: همیشه باید آن را اول وقت به جا آورد. ایشان هنگام مناظره هم نماز اول وقت را مهم‌تر از مناظره می‌دانستند. این سبک زندگی اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی تاکید کرد: دیدار مردم سیستان‌ و بلوچستان و خراسان جنوبی از آن دیدارهای کلیدی بود که ضد انقلاب را سوزانده است. آنچنان که در گذشته ناکام بودید، الان و بعد از این هم ناکام خواهید بود. آقا فرمودند ما محکم مقابل شما ایستاده‌ایم و به فضل خدا هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی حماسی اربعین افزود: این رزمایش بی‌نظیر بود و بیش از ۲۲ میلیون نفر در این راهپیمایی حضور داشتند که بیش از ۴ میلیون نفر از کشورمان در این حماسه عظیم حسینی (ع) شرکت کردند. این پیاده روی دلیلی جز عشق ندارد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: این پیاده روی نماد همدلی دو ملت ایران و عراق بعد از شیطنت صدام است و جای تشکر از ملت و دولت عراق و حشدالشعبی دارد.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی رزمایش مساوات بود، مساوات یعنی همدلی. مواکب برای پذیرایی از زوار اباعبدالله التماس می‌کردند. همه آنچه در این راهپیمایی وجود داشت، مردمی بود و دولتی نبود. امنیت و تسهیل در رفت و آمد وظیفه دولت است که انصافا کمبودی نداشت. وظیفه خود می‌دانم از دولت و فرماندهی انتظامی تشکر کنم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این پیاده‌روی کلاس پایبندی به دین بود و حجاب و چادر در سرتاسر مسیر دیده می‌شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تاثیر فراوان این پیاده‌روی را از عصبانیت ضد انقلاب ببینید، ادامه داد: وقتی یک اتفاق کوچکی در یک جای دنیا می‌افتد، رسانه‌ها از این اخبار پر می‌شود، اما ۲۲ میلیون آدم گفتند لبیک یا حسین(ع)، اما رسانه‌های آنان واکنشی نداشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: برخی گفتند این مانور تبلیغاتی است. اگر واقعا دولتی این قدر قدرت داشته باشد و ۲۲ میلیون نفر را در یک مسیر واحد قرار دهد، قدرتمندترین دولت منطقه است. شما باید از خدا بخواهید این عشق به امام حسین (ع) را روزبروز بیشتر کند.

جهاد هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود

همچنین حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: در آستانه شهادت حضرت امام رضا (ع) هستیم. این امام رئوف فریادرس دردمندان است.

سخنران پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران گفت: در یکی از زیارت‌ها، حضرت رضا (ع) را امام اهل قرآن معرفی کرده‌اند. قاریان ایرانی که روزبروز در حال افزایش هستند بدانند که امام رضا(ع) امام آنها معرفی شده است؛ در هرکجایی که قاریان بزرگوار جمهوری اسلامی رفتند، درخشیدند. اینها اصطلاحاتی است که درمورد آن حضرت وجود دارد.

تقوی اضافه کرد: مناظره با هیربد عالم زرتشتی، جاثلیق نصرانی، عمران صابی روحانی بزرگ یهود، صابئین و … از مناظرات امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: بعد از امامت ایشان، موضوعات پیرامون اهذاب عثنی عشری وجود نداشت. ایشان در زمینه جهاد تبیین، روشنگری کردند. ما هرچه داریم از جهاد تبیین است. جهاد هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود؛ یکبار جهاد تیغ و شمشیر و بار دیگر جهاد فکر و اندیشه.

وی افزود: جهاد تبیین را از امام رضا (ع) داریم. همه در جهاد باشکوه تبیین حضور داشته باشیم. امر به معروف و نهی از منکر، هم یک جهاد تبیین است.

آیت الله خاتمی با اشاره به هفته دفاع مقدس، افزود: هفته دفاع مقدس هفته تکریم جهاد است. مردم و مسئولان وظیفه دارند به پاس ارزش جهاد، ایثارگران را تکریم کند. شما با اکرام فرهنگ ایثار و شهادت نخواهید گذاشت، دشمن این فرهنگ را از بین ببرد.

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تسلیت به دولت و مردم مغرب و لیبی برای کشته‌شدگان زلزله مغرب و سیل و طوفان لیبی مغفرت داریم و برای بازماندگان صبر مسئلت کرد.

وی با تأکید بر اینکه ماه مهر بشارت‌دهنده بهار دانش است، تصریح کرد: این بهار را به مراکز آموزشی تهنیت عرض می‌کنم و سالی پر از موفقیت آرزو می‌کنم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.