تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام: استانداردهای لازم در پروژه های مسکن ملی باید رعایت شود

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام: استانداردهای لازم در پروژه های مسکن ملی باید رعایت شود
ایلام - رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام خواستار رعایت استانداردهای لازم مهندسی در اجرای پروژه های نهظت ملی مسکن ملی در استان شد و گفت: نقش‌آفرینی تمام و کمال سازمان در اجرای این پروژه‌ها باید مشهود باشد.

«رسول مرادبیگی» روز جمعه در نشست مشترک با مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، خواستار تعامل بیشتر بین دستگاه های اجرایی مربوطه در راستای اجرای کامل پروژه های مسکن ملی شد و افزود: به صورت کامل از خدمات مهندسان صاحب صلاحیت در پروژه های اقدام مسکن ملی استفاده شود و تمامی خدمات مهندسی مورد نیاز این پروژه‌ها از کانال سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام انجام گیرد.

مرادبیگی گفت: استفاده از ظرفیت مهندسان این سازمان علاوه بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز زمینه ایجاد اشتغال پایداری را برای اعضای سازمان در پی خواهد داشت.

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام خواستار رعایت استانداردهای لازم مهندسی در اجرای پروژه های نهظت ملی مسکن ملی در استان شد و گفت : نقش‌آفرینی تمام و کمال سازمان در پروژه های ملی مسکن باید مشهود باشد

وی تاکید کرد: ساخت و سازهای شهر ایلام باید به سمت استفاده از نقشه های مصوب سوق پیدا کند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: ساخت و سازهای ایلام باید به سمت استفاده از نقشه های مصوب که در چارچوب قانون و تراکم تهیه شده اند، سوق پیدا کند.

مرادبیگی همچنین در نشست بررسی وضعیت ساخت و سازهای شهر ایلام اظهار داشت: اگر اصول اولیه شهرسازی در ساختمان سازی شهری رعایت نشود، نوعی آشفتگی در شهر مشاهده شده و علاوه بر ظاهر نازیبا از نظر خدمات رسانی نیز با مشکل مواجه می شوند.

وی افزود: تشکیل کمیته های تخصصی عمران، نظارت مضاعف، انرژی و شهرسازی و hse در راستای ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز ضروری است.

وی گفت: همچنین باید نقاط بحرانی شهر شناسایی و از تداوم ساخت و ساز بر آنها ممانعت شود.

مرادبیگی از کمیته شورای فنی استان خواست که از طریق ماده ۵ راه و شهرسازی اقداماتی لازم به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و اجرای نقشه های غیر مصوب انجام شود تا مردم بیشتر به سمت ساخت و ساز از طریق نقشه های مصوب در چهارچوب قانون و تراکم هدایت شوند.

انعقاد تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن مبنی بر به‌کارگیری و استفاده از پتانسیل مهندسین ناظر صاحب صلاحیت که بتوانند به صورت تمام وقت در بخش ساخت و ساز پروژه های اقدام ملی مسکن به عنوان سازمان سازنده و مدیر پروژه همکاری کنند از جمله دستاوردهای این نشست ها بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.