تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

پرداخت شهریه مکمل به مدارس غیر دولتی اختیاری است

پرداخت شهریه مکمل به مدارس غیر دولتی اختیاری است
ایلام -مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: پرداخت شهریه مکمل به مدارس غیر دولتی بصورت اختیاری بوده و هیچگونه اجباری در این زمینه نباید از سوی اولیا مدارس وجود داشته باشد.

“علی درویشی” روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مدارس غیر دولتی تنها مجاز به دریافت ۲ نوع شهریه ثابت و مکمل بوده که شهریه ثابت باید هنگام ثبت نام پرداخت و شهریه مکمل نیز که برای انجام فعالیتهای فوق برنامه بوده تنها با عقد قرارداد و رضایت ولی دانش آموز باید اخذ شود.

وی ادامه داد: چنانچه مدارس غیر دولتی بغیر از این ۲ شهریه والدین دانش آموزان را مجبور به پرداخت وجه دیگری کنند این مساله غیر قانونی بوده و با آنها برخورد قانونی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در خصوص شهریه ثابت نیز توضیح داد: پوستر نرخ شهریه ثابت که بر اساس درجه مدارس و با امضا رئیس آموزش و پرورش شهرستان مربوطه بوده باید در مدارس نصب و در معرض دید باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در خصوص اجبار برخی از مدارس غیر دولتی به اولیا دانش آموزان برای خریداری اقلام مصرفی نظیر صابون و غیره، گفت: تامین این اقلام مصرفی و بهداشتی بر عهده مدارس بوده و اخذ این اقلام از سوی این مدارس غیر قانونی است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۱۰هزار دانش آموز در استان ایلام حدود ۱۰هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.