تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

معاون استاندار ایلام: رسالت آموزش پرورش ساختن ایران قوی است

معاون استاندار ایلام: رسالت آموزش پرورش ساختن ایران قوی است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدرسه قوی، کشور قوی می‌سازد، گفت: رسالت ساختن ایران قدرتمند و پرورش دانش‌آموزان و دانشجویانی متعهد و جسور بر عهده معلمان و آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “محمدسبحان حسنی” روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان ایلام اظهار کرد: مدارس و دانشگاه ها همانگونه که برای مسئولان ما از اهمیت زیادی برخوردار هستند برای دشمنان نیز در کانون توجه قرار دارند.

وی افزود: باید دانش آموزان و دانشجویان دشمن و مطامع آنها را بشناسند و دشمن شناسی همراه با بینش و آگاهی برگرفته از واقعیت ها از دل دانشگاه ها و مدارس و توسط اساتید و معلمان دلسوز و متعهد بیرون می آید.

حسنی یادآور شد: شناخت دشمن و اهداف آن با برنامه ریزی درست و جهاد تبیین میسر است و البته برجسته سازی موفقیت های کشور و ایجاد امیدآفرینی در بین مدارس، دانشگاه ها و سطح جامعه نیز در شناخت دشمن تاثیرگذار است.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی هم اشاره کرد و ادامه داد: اکنون همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در هفته دفاع مقدس نیز قرار داریم و پیروزی ما در جنگ تحمیلی حاصل اتحاد و همبستگی مردم و قوای نظامی با رهبری امام راحل بود که رزمندگان شجاع ایرانی با اتکا به خداوند ائتلاف جهانی علیه ایران را در هم شکستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: باید رشادت های بی مانند شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و نسل های آینده منتقل شود و آیندگان از عظمت دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان این آب و خاک آگاه باشند.

وی به سفر اخیر رییس جمهور به سازمان ملل هم اشاره کرد و بیان کرد: آیت الله رییسی در هنگام بازگشت به کشور بخشی از آثار به یادگار مانده از تاریخ تمدن ایران باستان را که توسط آمریکایی ها به یغما برده شده بود با خود به کشور بازگردند و اقتدار رییس جمهور در دفاع از ایران و اسلام مایه فخر و مباهات شد.

حسنی تاکید کرد: نتیجه بخش بودن برنامه های دولت در آینده ای نه چندان دور برای اقشار مختلف مردم عیان می شود و البته پیامدهای دیپلماسی قوی دولت سیزدهم مشخص شده و فرزندان این سرزمین، دشمنان را در آن سوی مرزها زمین گیر کرده اند.

مدارس خط مقدم مبارزه فرهنگی با دشمنان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام هم در این آیین با بیان اینکه پوشش تحصیلی برای افراد در سن مدرسه در استان ۹۸ درصد است، گفت: رتبه اول کشور در پوشش تحصیلی دانش آموزان متعلق به استان ایلام است و پارسال ۷۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل با پیگیری آموزش و پرورش به مدارس و کلاس های درس بازگشتند.

“علی درویشی” آموزش و پرورش را مغز جامعه توصیف کرد و خواستار مشارکت و همکاری خانواده ها و همه نهادها و ارگان ها با آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: لازمه داشتن اقتدار، سیاست، فرهنگ و اقتصاد قوی تقویت و توجه به مدارس است.

وی افزود: برنامه ریزی درست برای دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی موجب تربیت و پرورش دانش آموزانی دیندار، متعهد، شجاع و زیرک می شود و مدرسه باید پل ارتباطی بین مسجد، خانه و نهادهای فرهنگی و تربیتی باشد.

درویشی ادامه داد: در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن علیه جامعه، آموزش و پرورش و معلمان، سربازان و افسران خط مقدم این مبارزه مهم و تاثیرگذار هستند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۱۰ هزار دانش آموز و ۱۱ هزار معلم استان ایلام در مقاطع تحصیلی مختلف آغاز شد.

آیین آغاز سال تحصیلی جدید ایلام با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی استان ایلام برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.