تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

با حضور مقامات لشکری و کشوری؛ مستند «پرچمدار» با موضوع قدرت پهپادی ایران رونمایی شد

با حضور مقامات لشکری و کشوری؛ مستند «پرچمدار» با موضوع قدرت پهپادی ایران رونمایی شد
تهران - فیلم مستند «پرچمدار» با موضوع قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه با حضور مقامات و مسئولان لشکری و کشوری در حوزه هنری رونمایی شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم رونمایی مستند «پرچمدار» سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، محمدحسن روزی‌طلب مدیرمسئول روزنامه ایران،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

مستند ۶۰ دقیقه ای «پرچمدار» به کارگردانی محمد شلتوکی و تهیه کنندگی محمد شلتوکی و محمود روزبهانی که روایتی از مسیر ایجاد، تثبیت و تحکیم قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد پهپادهای خانواده شاهد را ارائه می‌دهد، با پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید شده است.

امیربهراد رحمانی مجری طرح، مصطفی حداد مدیر تولید و وحید فراهانی تدوینگر مستند «پرچمدار» هستند.

همچنین محمدحسین تقوایی و محمدامین وحیدنیا به عنوان مدیران تصویربرداری، محمدرضا رزم آذر گرافیک و هادی قاسمی به عنوان آهنگ ساز در تولید مستند «پرچمدار» حضور دارند.

شلتوکی پیش از این و در تشریح اهمیت ساخت این مستند با بیان اینکه پهپادهای شاهد طی چند سال اخیر و به ویژه در مقطع پس از جنگ با داعش و اثرگذاری ممتاز آنها در نبرد با تروریست‌های تکفیری پیدا کرده بودند، گفت: ایده ساخت مستندی با موضوع پهپادهای شاهد به دلیل همین اثرگذاری شکل گرفت و با تکمیل تحقیقات لازم، از اسفند سال ۱۴۰۰ مراحل تولید این فیلم آغاز شد.

وی افزود: برای تولید این مستند ۶۴ دقیقه‌ای با ۱۰ نفر از موثرترین چهره‌ها و فرماندهان که نقش اساسی را در ایجاد توان پهپادی سپاه به ویژه در حوزه پهپادهای شاهد و نیروی هوافضای سپاه ایفا کرده‌اند مصاحبه شده که از این تعداد مصاحبه چهارتن از آنان برای رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی به صورت بدون نمایش چهره صورت گرفته است.

شلتوکی افزود: از دیگر ویژگی‌های این مستند «پرچمدار»، استفاده از تصاویر آرشیوی است که برای نخستین‌ بار منتشر می‌شوند و ناظر به بسیاری از عملیات‌ و اتفاقات پهپادی شاخص در طول سال‌های اخیر به ویژه در جبهه مقاومت با روایت مستقیم نفرات درگیر در این حوزه است.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «پرچمدار» با بیان اینکه موضوع حضور پهپادهای شاهد در جنگ اوکراین یکی دیگر از محورهایی است که در مستند به آن پرداخته شده است، اظهارداشت: برای نخستین بار در این مستند اسنادی در خصوص ماجرای فروش پهپادهای شاهد ۱۳۶ به روسیه منتشر شده است که اثبات‌کننده این موضوع است که ماجرای فروش پهپاد به روسیه مربوط به پیش از آغاز جنگ اوکراین است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.