تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

اقدام ماندگار دولت سیزدهم برای تحقق مطالبه‌ آبرسانی روستایی در ایلام

اقدام ماندگار دولت سیزدهم برای تحقق مطالبه‌ آبرسانی روستایی در ایلام
.

ایلام – جهاد آبرسانی طرحی به وسعت روستاهای کشور است که در دولت سیزدهم در حال اجراست، در این راستا یکی از اقدامات ماندگار دولت در رفع محرومیت و تامین آب شرب سالم روستاهای مناطق محروم، طرح “جهاد آبرسانی” است که در استان مرزی ایلام با مشارکت بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب با پیشرفت مناسبی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت سیزدهم است که بر این مبنا رفع تنگناهای آبی این مناطق به‌عنوان شاخص اصلی مورد توجه این دولت و به‌خصوص وزارت نیرو قرار گرفت.

طرح جهاد آبرسانی از طرح‌های دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی سالم و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات است که در استان ایلام آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا است.

ایلام پیشتاز در آبرسانی به مناطق محروم

مدیر آبفای ایلام با اعلام اینکه این استان همچنان پیشتاز در پیشرفت فیزیکی آبرسانی به مناطق محروم است، تاکید کرد: با تلاش، اهتمام و عملکرد جهادی شرکت آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیش از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی طرح، همچنان رتبه نخست کشور در طرح آبرسانی به مناطق محروم ( جهاد آبرسانی) را در اختیار دارد.

ناصری تصریح کرد: پروژه‌های طرح ملی آبرسانی روستایی با عنایت مقام معظم رهبری از محل اعتبار صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی دولت شروع و در سال ۱۴۰۰ مقرر شد؛ اعتباری با عنوان محرومیت زدایی با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیتهای سازمان بسیج سازندگی و … تخصیص یابد و عملیات آبرسانی صورت گیرد.

اعتبارات فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای ایلام به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافت

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با تلاش نمایندگان و مسئولان استان، اعتبارات فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای ایلام به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

پرویز ناصری اظهار کرد: در فاز اول این پروژه قرار است ۱۲۸‌ روستای هدف آبرسانی استان با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۷۲۰ میلیارد تومان ارتقا یابد که با پیگیری‌های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این رقم در فاز دوم به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مبلغ فاز اول ۷۰۰ میلیارد تومان بود، تاکید کرد: برای عبور از شرایط تنش آبی در سطح استان و رایزنی، پیگیری‌ و جلسات متعدد با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، رقم این قرارداد در فاز دوم با افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی به مبلغ یک هزار میلیارد تومان افزوده شد.

پروژه آبرسانی ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد گفت: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان )، انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد.

پرویز ناصری گفت: این پروژه در سال ۹۲ آغاز شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم، عدم تخصیص اعتبار و …، به پروژه‌ای زمان بر تبدیل شد که با پیگیری های صورت گرفته و با عنایت ویژه رئیس جمهور، جزو مصوبات سفر اول قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه از طریق قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان ) و انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با پیشرفت فیزیکی۷۶ درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر می باشد.

ناصری خاطرنشان ساخت: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده، خاطرنشان ساخت: در تلاشیم در ماه‌های آینده این پروژه به بهره برداری برسد که با بهره برداری از این پروژه، دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان چوار هزینه شد

فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان چوار هزینه شده است، گفت: احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نقش مهمی در زمینه تامین آب شرب شهر چوار داشته است.

“ابراهیم یعقوبی” اظهار کرد: در طول ۲ سال گذشته تلاش کرده ایم که با احصای مشکلات و مسائل این شهرستان در حوزه آب، راه بین شهری، روستایی و عشایری گام های بزرگی در راستای توسعه این شهرستان و خدمت به مردم برداشته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان چوار با توجه به تازه تاسیس بودن با مشکلاتی در برخی از بخش های زیرساختی مواجه بوده است، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان چوار و روستاهای تابعه هزینه شده است و می‌توان گفت که تحول بسیار خوبی در حوزه آبرسانی به این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه تا کنون آب شهر چوار از طریق یک مخزن ۴۰۰ متر مکعبی تامین می شده است، گفت: با توجه به تنش آبی در سال جاری، یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که با بهترین شکل ممکن آب شرب مردم شهر چوار تامین شود.

یعقوبی ابراز کرد: در حوزه تامین آب روستایی، تلاش شده است که با ایجاد و احداث مخازن جدید و شبکه آبرسانی بخشی از مشکل تنش آبی در بخش ارکوازی و روستاهای این شهرستان مرتفع شود که از عمده پروژه های آبرسانی می‌توان به احداث مخازن ۱۰۰ متر مکعبی “دارتوت”، ۳۰۰مترمکعبی “آبزا”، ۱۰۰متر مکعبی “میرمکان”، ۳۰۰ مترمکعبی “چشمه سرخ”، ۲۰۰ متر مکعبی بین راهی “حاج بختیار”، ۱۰۰ متر مکعبی “پلک لک”، ۵۰ مترمکعبی گپلک گردل”، ۲۰۰ مترمکعبی “بان‌امرود و چغاکبود”، ۱۰۰ مترمکعبی “پلکانه”، و ۱۰۰ مترمکعبی “چشمه سرخ” چوار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه نوسازی شبکه‌های آبرسانی داخلی نیز در روستاهای “دارتوت” با ۶ هزار و ۳۰۰ متر،” میرمکان” سه هزار . ۹۰۰ متر، گنجوان هشت هزار متر، “سرچم دهارون” ۲ هزار متر، “سرچم لو” با پنج هزار و ۲۰۰ متر، “بانخشک” با چنج هزار و ۷۰۰ متر، “پلک لک” با سه هزارو ۷۰۰ متر، “پلک گردل” با سه هزار متر، “چشمه سرخ” با سه هزار و ۵۰۰ متر، “بان امرود” با ۲ هزار و ۷۰۰ متر، “چغاکبود” با سه هزار و ۵۰۰ متر و “پلکانه” با ۲ هزار و ۳۰۰ متر صورت گرفته است.

فرماندار چوار خاطرنشان کرد: اجرای فاز یک آبرسانی به مسیر چوار تا مخزن حاج بختیار بطول ۱۷ کیلومتر و ادامه به سمت روستاهای “بانسرو” و “پارده” و اجرای خط انتقال به روستای “گله جار “بطول ۳ کیلومتر و شروع بکار تاسیسات چاه‌های روستای “تنگ‌حمام” در دست اقدام بوده که تا آخر شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری و در مدار قرار خواهد گرفت.

یعقوبی یادآور شد: روستاهای بخش ارکوازی این شهرستان داری آب پایدار بوده و هم اکنون اکیپ های قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسمت “بانخشک” و “بولی” در حال انجام کار و فعالیت و لوله گذاری است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: از ۵۴ روستای شهرستان، هم‌اکنون آبرسانی به ۲۷ روستا بصورت سیار انجام می‌شود و آبرسانی پایدار و ثابت برای این روستاها در دستور کار قرار دارد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هوشمندسازی تاسیسات آبرسانی ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هوشمندسازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع آب شهر ایلام با مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و شرکت مهندسی آب کشور خبر داد.

“سعید هژبری” اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح در توزیع آب ، عدم مخازن مورد نیاز، فرسودگی و شکستگی خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی، بلند مرتبه بودن ساختمان ها در مرکز استان، مصرف آب شرب برای فضای سبز و عدم پاسخگویی و اطلاع رسانی مدیران مربوطه از جمله به‌وجود آمدن تنش آبی در فصل گرما در پیش رو است.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه باید تلاش شود ضمن پیشگیری و فرهنگ سازی در نحوه مصرف آب شرب توسط مردم و صاحبان پروژه ها، گفت: اگر دستگاه های خدمات رسان به ویژه شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق بنابر وظایف ذاتی خود عمل کنند، باعث رضایتمندی و اعتماد مردم می شود.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب از حوزه های مهم و حساس است و شیوه مدیریت توزیع آن و پاسخ لازم و اطلاع رسانی بموقع به مردم از سوی مدیران باید عوض شود.

هژبری با بیان اینکه امسال نگرانی بابت کمبود آب نداریم، گفت: تحت هیچ شرایطی نباید آب شرب مردم در فصل گرما دچار تنش شود و مدیران شرکت آب و فاضلاب وضعیت کلی منابع آب شرب در شهرها و روستاهای تحت پوشش، چاه های خارج از مدار، تنش آبی پیش رو در فصل گرم سال و بحث دفع بهداشتی باید هر چه سریعتر در اولویت قرار گیرد و حاصل این جلسه رفع مشکل آب شرب مردم باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود : اعتبارات خوبی در خصوص حوزه آبرسانی دیده شده است و امیدواریم با پیگیری و تلاش همه بتوانیم این اعتبارات را تخصیص دهیم تا پروژه های آبرسانی نیمه تمام را به سر انجام برسانیم.

وی در این راستا از اجرای پروژه هوشمند سازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع آب شهر ایلام با مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و شرکت مهندسی آب کشور خبر داد و گفت: برای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه با اتمام این طرح نسبت به کنترل و توزیع عادلانه آب در سطح شهر ایلام اقدام می شود، اظهار کرد: این پروژه شامل تاسیسات آبرسانی از سد وچشمه های گل گل است که در خصوص توزیع آب شهر ایلام هم از لحاظ کمی و هم کیفی به مدت ۳۶ ماه اجرا خواهد شد.

یک هزار و ۷۵۰ میلیارد برای طرح آبرسانی به شهر ایوان هزینه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد برای طرح آبرسانی به شهر ایوان هزینه شده است، گفت: تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی بایستی به سمت و سوی تصفیه خانه های فاضلاب سوق داده شود.

سعید هژبری اظهار کرد: یکی از اولویت های اساسی که باید در استان مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد، تلاش برای تکمیل زنجیره تامین آب مورد نیاز در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان کار ارزشمند و دارای مدل استاندارد روز است، بر تسریع در رفع مشکلات آن تاکید کرد و گفت: طرح آبرسانی به شهرستان ایوان شامل ۲ پروژه شامل پروژه آبرسانی به ایوان و پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان بوده است.

هژبری با بیان اینکه: پروژه آبرسانی سال ۱۳۸۹ شروع شده و سال ۱۳۹۳ به مرحله بهره برادری رسیده است، گفت: پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان در سال ۱۳۹۵ شروع شده و آماده افتتاح است.

وی گفت: قرارداد این طرح، از نوع BOT است، یعنی ساخت، بهره برداری و واگذاری آن توسط بخش خصوصی تا ۲۵ سال انجام شده و بعد از آن، تجهیزات را بروزرسانی کرده و به دولت تحویل داده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه کل اعتبار هزینه شده برای این طرح حدود ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان از اسفند ۱۴۰۱ به طور آزمایشی در مدار بهره بردای قرار گرفته و افتتاح رسمی آن در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان خواهد بود.

طرح آبرسانی مجتمع ماهیزان هلیلان در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید

پرویز ناصری افزود: در سنوات گذشته روستاهای مجتمع ماهیزان داجیوند هلیلان با کمبود آب مواجه بودند، لذا جهت بهبود و ارتقا آبرسانی به این مجتمع، در فاز اول اقداماتی از قبیل: حفر و بهره برداری از یک حلقه چاه آبرفتی به عمق ۱۰۰ متر با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه، احداث خط انتقال بطول بیش از ۱۰ کیلومتر و احداث یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی بتنی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد:کار احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی به اتمام رسیده، از ۱۰ کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده بیش از ۷ کیلومتر با لوله به قطر ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیمتری اجرا و حدود ۶۰۰ متر خط انتقال برق نیز اجرا شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر اینکه برای فاز اول این پروژه اعتباری به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در فاز اول، جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر و در فاز دوم که ان شالله در آینده نزدیک شروع به کار خواهیم نمود در مجموع جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ هزار نفر از نعمت آب پایدار، بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

وی یاد آور شد: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه ی آبرسانی شهری و روستایی صورت گرفته است که بر آنیم تا با همدلی و هم افزایی بیشتر، این فعالیت ها را افزایش داده و در ارائه ی خدمات مطلوب و آبرسانی به مردم شریف استان ایلام، گام های موثرتری برداریم.

۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح محرومیت زدایی آبرسانی به روستاهای دهلران هزینه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه در طرح محرومیت زدایی روستاهای مرزی دهلران تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در قرارداد دوم محرومیت زدایی ۳۰ روستای این شهرستان در اولویت آبرسانی قرار دارند.

پرویز ناصری اظهار کرد: تأمین و توزیع پایدار آب شرب مشترکین از وظایف اساسی و اصلی شرکت آبفا است و در این راستا تاکنون اقدامات خوبی در شهرهای مهران و دهلران بدلیل گرمای بیش از حد در این شهرستان ها در حوزه آبرسانی انجام شده است.

وی افزود: در شهرستان دهلران کارهای بسیار خوبی از جمله حفاری چهار حلقه چاه انجام گرفته است، همچنین یک حلقه‌ چاه نیز تجهیز و وارد مدار شده و مابقی طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسند که با بهره برداری از آنها، شاهد ارتقا خدمات آبرسانی در این شهرستان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: بخش اعظمی از مشکلات تأمین آب برطرف گردیده و پیش بینی می شود سال آینده مشکلی در حوزه تامین و توزیع آب در شهرستان دهلران نداشته باشیم.

ناصری با بیان اینکه در طرح محرومیت زدایی روستاهای شهرستان تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و روستاهایی که دارای تنش آبی هستند بوسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند، یادآور شد: در قرارداد دوم محرومیت زدایی ۳۰ روستای شهرستان در اولویت آبرسانی قرار دارند.

تجهیز و راه اندازی چاه دشت اکبر دهلران/ افزایش ۴۰ لیتر بر ثانیه به آب شرب این شهر

مدیر امور آبفای دهلران گفت: با تجهیز و راه اندازی چاه دشت اکبر دهلران، بیش از ۵۰ هزار نفر از آب شرب پایدار، بهره مند شدند.

سعید رنجبر گفت: با تلاش شبانه روزی معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت، همکاران امور آبفای شهرستان دهلران و به منظور جبران بخشی از کمبود آب شرب، این چاه تجهیز و وارد مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب دهلران یادآور شد: با وارد مدار شدن چاه فوق با آبدهی ۴۰ لیتر بر ثانیه و افزایش ظرفیت منابع تامین، جمعیت ۵۰ هزار نفر از شهرستان دهلران از استمرار و پایداری آب شرب بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: با اجرای ۷۰۰ متر لوله سایز ۶۳ پلی اتیلن با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع)، نزدیک به ۴۰ خانوار روستای “تم تم آب” بخش مرکزی دهلران از آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول توسعه خط انتقال آب دره شهر با ۱۰۰ میلیارد ریال

فرماندار دره شهر گفت: به تازگی فاز اول توسعه خط انتقال آب دره شهر با ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

“هوشنگ طاهری” اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به میزان ۲ کیلومتر توسط آب و فاضلاب شهرستان آغاز شده و تا قبل از آغاز بارش ها به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه مشکل کم آبی و کاهش افت فشار بسیاری از مناطق دره شهر برای همیشه رفع خواهد شد.

فرماندار دره شهر همچنین اظهار کرد: از روز گذشته با حضور نمایندگان وزارت نیرو و وزارت جهاد جانمایی پمپاژهای دولتی در شهرستان آغاز شده است.

طاهری تصریح کرد: این پمپاژها شامل پنج ایستگاه از روستای “عباس آباد” تا “دمرود ماژین” خواهد بود.

وی اضافه کرد: بهره برداری از این پروژه مهم و کاربردی موجب مشروب شدن تمامی زمین های کشاورزی پایین دست سیمره (عباس آباد تا ماژین) می شود.

بهسازی چشمه و توسعه خط انتقال پشته ماژین، بهره مندی ۳۸۵۰ نفر از مردم بخش ماژین دره شهر از نعمت آب شرب

قائم مقام آبفای استان ایلام گفت: این پروژه شامل بهسازی دو دهنه چشمه و اجرای خط انتقال با لوله فولادی به قطر ۲۰۰ میلی متر به طول ۳۰۰۰ متر است که به منظور ارتقا کیفی آب، یک باب فیلتر شنی تند به ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه تهیه، نصب و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مهندس رضا محمدرضایی اعتبار هزینه شده این پروژه را بالغ بر ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان برشمرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ۱۱ روستا و همچنین شهر ماژین شامل ۱۴۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۸۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه جهاد آبرسانی مجتمع آبرسانی آبدانان

مدیرعامل آبفای استان ایلام گفت: پروژه جهاد آبرسانی مجتمع آبرسانی سرابباغ «آبدانان» با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. پرویز ناصری افزود: با اتمام پروژه جهاد آبرسانی به مجتمع آبرسانی سرابباغ «آبدانان» مشکل آب جمعیت ۴هزار نفری شهری و روستایی این بخش مرتفع می گردد.

ناصری ضمن تقدیر از نگاه ویژه دولت و وزیر محترم نیرو به بحث آبرسانی به روستاهای محروم استان، اظهار داشت: در قالب طرح محرومیت‌زدایی، آبرسانی به روستاهای محروم، وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

ناصری تصریح کرد: طرح آبرسانی مجتمع آبرسانی سرابباغ «آبدانان» شامل احداث دو باب مخزن بتنی ذخیره آب به حجم ۲۲۰۰ متر مکعب، اصلاح و توسعه شبکه بطول ۴۸ کیلومتر ، احداث خط انتقال بطول ۷ کیلومتر، بهسازی یک دهنه چشمه که جمعا مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی محرومیت زدایی هزینه می شود.

وی خاطرنشان ساخت: لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب روستایی به طول ۲۴کیلومتر؛ ساخت و احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۲۰۰۰ مترمکعب ، ۵ کیلومتر خط انتقال احجام عملیاتی اجرا شدۀ این طرح تا به امروز می باشد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.