تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت وليعصر (عج)؛

زنگ انتظار در مدارس استان ایلام نواخته شد

زنگ انتظار در مدارس استان ایلام نواخته شد
نگاه اقتصاد -

 

آیین نمادین زنگ انتظار با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار امام جمعه شهر ایلام ، درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان و برخی از مسئولین بنیاد مهدویت و آموزش و پرورش استان در مدرسه متوسطه اول شهید صابری شهر ایلام برگزار گردید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام ضمن تبریک عید بیعت و آغاز امامت امام زمان (عج)، توجه به رفتار و عملکرد را زمینه ساز ظهور دانست و گفت : فلسفه غیبت امام عصر (عج) به واسطه عدم شایستگی ما برای درک ایشان رقم خورده است و هر منتظر واقعی باید رفتار، گفتار و عمل خویش را در راستای رضایت امام زمان عج قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه با بیان روایتی از حضرت ولیعصر (عج) به حضور و آگاهی ایشان به احوالات شیعیان اشاره کرد و گفت : همان گونه که امام صادق (ع) فرمودند ما شیعیان وظیفه داریم زینت بخش امت خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان به دانش آموزان توصیه کرد ارتباط خود با خدا و ائمه اطهار (ع) را همواره تقویت نمایند زیرا آرامش و موفقیت انسان در این ارتباط قرار دارد.

بخش دیگری از سخنان حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار شناخت نقش و جایگاه شهدای دفاع مقدس بود.

امام جمعه ایلام در بخش پایانی سخنان خود امید به آینده و تلاش برای رسیدن به قله های علم و دانش را ضروری دانست و گفت : با وجود تمامی سختی و مشکلات، آینده پیش رو آینده ای امیدبخش و روشن است.

علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تبربک آغاز امامت امام زمان عج و آغاز سال تحصیلی، به مناسبت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و به بیان رشادت های آنان پرداخت.

درویشی در ادامه خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد : رفاه، آسایش، امنیت و آرامش امروز ما، مدیون خون شهدای هشت انقلاب اسلامی است و رسالت و وظیفه ما در این زمینه پیمودن راه شهداست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبریک آغازین روز های آغاز امامت امام عصر( عج) ، شیعه بودن و منتظر واقعی بودن را یک افتخار دانست و گفت : انتظار فرج و دعا برای ظهور آقا امام زمان (عج) یکی از وظایف منتظران است ان شاءالله دانش آموزان با تلاش در این راه، زمینه ساز ظهور گردند بخش پایانی سخنان درویشی توجه به سه عنصر کلیدی تحصیل، تهذیب و ورزش بود.

گفتنی است؛ قرائت قرآن، سرود ملی ،پخش شیرینی، سرود دانش آموزی از دیگر بخش های این آیین بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.