تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۱۰

فرماندارایلام: ملاک توزیع اعتبارات عمرانی عملکرد دستگاه های اجرایی است

فرماندارایلام: ملاک توزیع اعتبارات عمرانی عملکرد دستگاه های اجرایی است
ایلام - فرماندار ایلام با بیان اینکه ملاک توزیع اعتبارات عمرانی عملکرد دستگاه های اجرایی است، گفت: یکی از وظایف مدیران تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان و آموزش و هدایت تولیدکنندگان در راستای ایجاد رونق در تولید است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالصاحب نادری روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ایلام، اظهار کرد: اولین جلسه شورای اداری سال جاری در بهار قرآن، ماه مبارک رمضان و ایام شب های قدر برگزار می شود که برگزاری این نشست را در این ایام را به فال نیک گرفته و امید است که شاهد ارائه خدمات بیشتر به مردم از سوی دستگاه های اجرایی در طول سال جاری باشیم.

وی یادآور شد: در ایام عید نوروز امسال علی رغم افزایش مسافران و گردشگران با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های انتظامی، خدماتی و امدادرسان شرایط مناسبی برای حضور مسافران نوروزی و گردشگران ایجاد شد و امسال هیچ تصادف فوتی در حوزه شهرستان ایلام را نداشتیم و آمار تصادفات جاده ای در این ایام در سطح استان حدود ۶۵ درصد نسبت به مدت به مشابه کاهش نشان می دهد.

فرماندار ایلام به توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ با ۱۵ میلیارد تومان با همکاری سپاه استان و دیگر دستگاه های حمایتی در سطح این شهرستان اشاره کرده و افزود: نامگذاری سال جاری با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، بیانگر اهمیت اقتصاد و دغدغه نظام در حوزه معیشت و اقتصاد مردم است که باید کارگزاران و مسئولان شهرستان، این موضوع را ابتدا برای خود تبیین و در ادامه نیز در راستای کاهش تورم و کمک و حمایت از تولید در سطح شهرستان گام بردارند.

نادری با تاکید رشد تولید و مهار تورم به عنوان دو موضوع سلبی و ایجابی مطرح شده است، ابراز کرد: الزامات تحقق این شعار در کنار هم مطرح و دو بخش هستند که هر کدام لازم و ملزوم هم دیگر هستند و وقتی تولید افزایش پیدا کند، تولید سرمایه و جهش تولید و در نهایت مهار تورم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه مدیران بحث بومی سازی، تبیین و اجرای قانون در راستای افزایش تولید و مهار تورم متناسب با ظرفیت و آمایش هر سرزمین و وظایف کاری مدیران است، گفت: مدیران باید به طور کلی باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشند و مدیران شهرستان در حوزه کاری خود در هر سطح که باشد، مسائل شهرستان را پیگیری و در راستای حل مسائل تلاش کنند.

فرماندار ایلام با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان تسهیل گر سرمایه گذاری باشند، ابراز کرد: یکی از وظایف مدیران تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و حمایت از تولیدکنندگان و آموزش و هدایت تولیدکنندگان در راستای ایجاد رونق در تولید است که با توجه به ظرفیت های مرز مهران، رشد تولید می تواند موجب رونق اقتصاد و کسب و کارها و افزایش صادرات باشد.

نادری با بیان اینکه ایلام تابلوی استان است، یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی با تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی در بحث جذب و تسهیلات و اعتبارات پای کار باشند و استفاده از حوزه دانش‌بنیان را مد نظر داشته باشند که توجه به این حوزه، شتاب دهنده این در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

فرماندار ایلام با اشاره به مردمی کردن شعار سال، گفت: هر کدام از مدیران در حوزه کاری خود و با توجه به جامعه تحت پوشش، پای کار باشند و حمایت از مشاغل بومی و خانگی را محور فعالیت های خود قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت توجه مدیران به موضوع مولد سازی املاک غیرمنقول دستگاه های اجرایی در راستای تامین مالی تکمیل طرح های نیمه تمام، افزود: دارایی‌های غیر منقول دستگاه های اجرایی با رویکرد عدالت محوری و توجه به مناطق محروم بر اساس ابلاغ و مصوبه دولت برای تکمیل طرح نیمه تمام شناسایی و به فروش می رسد که مدیران باید اهداف طرح مولد سازی را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند که قطعا اولین بازخورد آن رشد اقتصادی در دولت است.

نادری تصریح کرد: فرزندآوری و توجه به افزایش جمعیت یکی از اولویت های اصلی در سطح دستگاه های اجرایی باشد که در راستای اجرای تکالیف و وظایفی که دولت و نظام مشخص کرده است تلاش داشته باشند.

فرماندار ایلام یادآور شد دشمن در راستای ناکارآمد جلوه دادن نظام و انقلاب اسلامی برنامه ریزی گسترده ای انجام داده است و به روش های مختلفی درصدد جلوگیری از رشد و توسعه کشور هستند که خدمت صادقانه به مردم زمینه ساز مایوس کردن دشمن از نقشه هایشان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس در مرکز استان، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس در ایلام ساعت ده و نیم صبح در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از روبروی سازمان جهاد کشاورزی تا مصلی این شهر ادامه پیدا می کنند و در این روز، شاهد حضور باشکوه و گسترده مردم و مسئولان در کنار هم خواهیم بود و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه شرعی و انقلابی است.

نادری با تاکید بر اینکه مبنای توزیع اعتبارات عمرانی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی خواهد بود که باید پیگیری های لازم را در زمینه جذب اعتبارات داشته باشند، خاطرنشان کرد: انعکاس عملکردها به عنوان عملکرد دولت و نظام و خادمان ملت برای مردم بیان شود تا مایه امیدواری اقشار مختلف فراهم شود و ما انتظار داریم که مدیران دستگاه های اجرایی در این زمینه پای کار باشند./ایرنا

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.