تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

جمیله علم الهدی:بانوان روزنامه نگار مستقل دنیا با هم متحد شوند

جمیله علم الهدی:بانوان روزنامه نگار مستقل دنیا با هم متحد شوند
مشهد- جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور گفت: اگر بانوان روزنامه نگار مستقل دنیا با هم متحد شوند ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

 

به گزارش ایرنا وی روز شنبه در آیین آغاز به کار جشنواره بین المللی “خورشید” در مشهد به برخی از پرسشها و اظهار نظرهای بانوان خبرنگار خارجی پاسخ داد و افزود:هماهنگی و انسجام یک مولفه مهم است که می تواند در برابر غولهای بزرگ رسانه ای موثر باشد به همین دلیل شبکه سازی ، اتحاد و تقویت زنان خبرنگار مستقل در دنیا مهم و ضروری است.

 

وی ادامه داد:ما به دنبال متحدکردن بانوان روزنامه نگار مستقل در برابر قطبهای رسانه ای دنیا هستیم و از پیشنهاد در خصوص تشکیل اتحادیه ای برای همکاری بیشتر رسانه ای در این زمینه استقبال می کنیم.

 

همسر رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه نجات نسل بشر کار بزرگی است گفت: برای تحقق این مهم انسجام بین ادیان، فرهنگها و مذاهب بدون مرزگذاری برای یک نسل ضروری است.

 

خانم علم الهدی افزود: همچنین در برای تحقق این امر بایستی روابط افرادی که به لحاظ ارزشی همدیگر را باور دارند تقویت شده و خودآگاهی و آگاهی بخشی نیز در این مسیر مد نظر قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: اغلب زنان در جهان اکنون دچار خودآگاهی های نادرستی هستند به طوریکه براساس ارزشهای مادی نظیر ثروت و زیبایی ظاهری خود را قضاوت می کنند و این در حالی است که این خودآگاهیها نادرست بوده و در صورت اصلاح باعث رشد و ترقی آنان خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در هر نوع اصلاح و تغییرباید از الگوی خانواده استفاده کرد اظهار داشت: مردان باید با تامین مسائل مالی و اجتماعی حامی زنان و بانوان بوده و در آرامش بخشی به خانواده حامی اصلی آنان باشند.

 

علم الهدی افزود: این موارد در نگاه توحیدی و در تاریخ اسلام وجود دارد و اعتقاد به خداوند می تواند پشتوانه هر نوع فداکاری در خانواده ها قرار گیرد.

همسر رئیس جمهور ایران گفت: کشور ما از جهت قوانین و اسناد تربیتی به خصوص در حوزه زنان و خانواده غنی است و این امکان وجود دارد که این قوانین را به زنان سایر کشورها تسری دهیم.

 

علم الهدی افزود:سالهاست با تربیت توحیدی و احیای ارزشهای اخلاقی در سیاستگذاری ها و قوانین پیش می رویم و تلاش می کنیم آموزه های دینی را به سیاستها و قوانین منتقل کنیم هرچند در اجرایی کردن اسناد سیاستی هنوز خیلی راه باقی مانده و برای تحقق تربیت توحیدی راه درازی پیش رو داریم.

 

وی تاکید کرد: پیشنهادات زنان فعال رسانه ای خارجی در خصوص گسترش روابط و ارتباطات دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از سوالات بانوان خبرنگار در این نشست باید توسط رییس جمهور و در دیدار با آقای رئیسی پاسخ داده شود.

در این نشست بانوان خبرنگار از کشورهای ونزوئلا، آرژانتین، سوریه، چین، روسیه، کوبا، فلسطین، پاکستان عراق و کنیا دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند.

 

به گزارش ایرنا حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای “خورشید” از امروز شنبه در مشهد گرد هم آمدند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار “زنان روشنگری می کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد.

او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.