تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای سد سیکان دره شهر اختصاص یافت

هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای سد سیکان دره شهر اختصاص یافت
ایلام - مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام گفت: با اخذ مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ بیش از هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای سد مخزنی سیکان شهرستان دره شهر اختصاص یافته است.

صادق علیمرادی روز شنبه در بازدید از مراحل ساخت سد سیکان در شهرستان دره شهر افزود: با تلاش و پیگیرهای مستمر مسئولان استان و کارشناسان این شرکت، مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای سد مخزنی سیکان به میزان هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال ( اصل و سود ) از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرای این سد سال ۸۹ به پیمان رفته که با روی کار آمدن دولت سیزدهم فعالیت آن با تلاش قرارگاه خاتم انبیا (ص)، هلدینگ نیرو و موسسه بعثت به صورت جدی شروع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام تصریح کرد: سد مخزنی سیکان سدی خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۶۳ متر و حجم مخزن ۶/ ۱۴ میلیون متر مکعب، با هدف تامین نیاز آب شرب سه شهرستان دره شهر، بدره و آبدانان با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد در حال اجراست.

علیمرادی با بیان اینکه این پروژه باعث اشتغال زایی در منطقه خواهد شد، تاکید کرد: تا ۱۵۰ نفر با اولویت نیروی بومی می توانند در این پروژه جذب و بکار گیری شوند.

وی با تاکید بر اینکه با تسریع در پیشرفت فیزیکی سد سیکان زمینه رضایتمندی مردم فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: این سد واقع در روستای فرهادآباد شهرستان دره شهر با هدف تامین آب شرب دراز مدت شهرستانهای آبدانان، دره شهر و بدره، آب کشاورزی و صنعت شهرستان دره شهر، و حقابه برآن ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی پایین دست در حال احداث است.

به گزارش ایرنا، سد سیکان شهرستان دره شهر از نوع سنگ ریزه‌ای با هسته رسی و با ارتفاع ۷۰ متر از بستر و طول تاج یک هزار و ۲۳۰ متری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.