تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

ارائه ۵۶۴ هزار و ۳۲۹ خدمت در مراکز درمانی تامین درمان ایلام

ارائه ۵۶۴ هزار و ۳۲۹ خدمت در مراکز درمانی تامین درمان ایلام
ایلام - سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام از ارائه ۵۶۴ هزار و ۳۲۹ مورد خدمت به مراجعه کنندگان این مراکز درمانی در طول پنج ماهه اول امسال در این استان خبر داد.

“هادی صبور” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه درمان تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد، اظهار کرد: درمان مستقیم شیوه ای از درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی است که در آن بیمه شده دارای دفترچه درمانی معتبر به یکی از بیمارستانها و یا مراکز بهداشتی – درمانی متعلق به این سازمان مراجعه و خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کند.

وی در خصوص شیوه درمان غیرمستقیم، تصریح کرد: در این روش درمانی، بیمه شده تأمین اجتماعی از خدمات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در بخش دولتی و خصوصی استفاده می کند.

صبور با تاکید بر اینکه درمان مستقیم شامل مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی و متعلق به بیمه شدگان است، تصریح کرد: تامین اجتماعی بر روی هر ۲ شیوه درمان مستقیم و غیر مستقیم نظارت کامل دارد اما تمرکز و نظارت بیشتر بر روی درمان مستقیم صورت می گیرد.

وی گفت: اگر بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینه های درمانی را می پردازد اما در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینه های درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی، طبق تعرفه های مصوب هیأت وزیران درخصوص خدمات پزشکی، بخشی از هزینه های درمانی چنین بیمه شده ای را به او بازپرداخت می کنند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام با تأکید بر افزایش میزان خدمات درمانی به بیمه شدگان تا حد امکان در این استان، افزود: کلیه بیمه شدگان در سراسر کشور به یک اندازه حق بیمه پرداخت می کنند که باید به آنها خدمات مطلوب و یکسان ارائه شود.

صبور با اشاره به اینکه هم اکنون سه مرکز درمانی استان از جمله دی کلینیک میلاد، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه دهلران در ایلام فعال هستند، عنوان کرد: درمانگاه مهران نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۱۷ متر مربع ساخته شده و دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و دندانپزشکی است.

وی از ارائه ۵۶۴ هزار و ۳۲۹ مورد خدمت به مراجعه کنندگان مراکز درمانی تامین اجتماعی در طول پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان شهدای زاگرس با ۱۹۳ هزار و ۴۵۴ خدمت بیشترین آمار مراجعه کننده را به خود اختصاص داده و دی کلینیک میلاد با تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۵ مورد، درمانگاه شماره ۲ با تعداد ۹۸ هزار و ۸۰۷ مورد ودرمانگاه دهلران با ۹۰ هزار و ۹۷۳ مورد به ترتیب بیشترین تعداد مراجعه کننده را داشته اند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام ارائه خدمات مطلوب درمانی برای بیمه شدگان را از وظایف اصلی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا تا حد امکان در جهت توسعه مراکز درمانی در سراسر استان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم رضایت بیمه شدگان را جلب نمائیم.

صبور با عنوان اینکه در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ جمع ویزیت پزشک عمومی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ایلام در مجموع دویست و ۳۴ هزار و ۸۰۹ مورد بوده است ، عنوان کرد: بیشترین تعداد ویزیت ثبت شده متعلق به بیمارستان شهدای زاگرس با بیش از ۸۷ هزار و ۸۳۳ مورد است و برای دی کلینیک نیز بیش از ۵۸ هزار مورد ، درمانگاه شماره ۲ تعداد ۴۴ هزار و ۴۰۷ مورد و برای درمانگاه دهلران ۴۴ هزار و ۱۱۰ مورد ویزیت پزشک عمومی به ثبت رسیده است.

وی جمع ویزیت پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی را درطول مدت ذکر شده در مجموع ۲۵ هزار و۷۱۴ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش به ترتیب آمار بیشترین ویزیت و تعداد مراجعه کننده متعلق به دی کلینیک با ۱۳ هزار و ۳۸۰ مورد، بیمارستان شهدای زاگرس با تعداد ۸ هزار و ۵۰۸ مورد ، درمانگاه شماره ۲ با تعداد ۳ هزار و ۸۲۶ مورد بوده است و برای درمانگاه دهلران بدلیل اینکه فاقد پزشک متخصص است موردی ثبت نشده است.

این مسئول تعداد مراجعه کننده به بخش مامایی را در مجموع ۵ هزار و پانصد و ۴۲ مورد در طول پنج ماه اول سال‌جاری عنوان کرد و افزود: تعداد ویزیت ثبت شده در “دی کلینیک” یک هزار و ۸۲۹ مورد، درمانگاه شماره ۲ تعداد یک هزار و ۵۷۷ مورد، دهلران تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد و برای بیمارستان شهدای زاگرس به دلیل فعال بودن بخش زایشگاه مراجعه کننده کمتری با تعداد ۶۳۶ مورد به ثبت رسیده است.

وی مجموع خدمات ارائه شده دندانپزشکی را در طول مدت پنج ماهه اول سالجاری ۱۸ هزار و۳۳۷ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۸۰ خدمت در بیمارستان شهدای زاگرس، تعداد ۹ هزار و ۹۶۳ مورد دی کلینیک، درمانگاه شماره ۲، تعداد ۴ هزار و ۲۰۳ مورد و درمانگاه دهلران تعداد یک هزار و ۵۹۱ مورد خدمات دندانپزشکی ارائه داده است.

صبور دلیل کم شدن فعالیت دندانپزشکی در بیمارستان را عقد قرارداد با دندانپزشکان پاره وقت اعلام کرد و گفت: دندانپزشکان ساعت مراجعه به بیمارستان جهت ارائه خدمت به بیماران را رعایت نکردند و به همین دلیل نیز لغو قرارداد شدند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.