تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

وزیر نفت: افزایش کیفیت فرآوردهای نفتی از برنامه‌های دولت سیزدهم است

وزیر نفت: افزایش کیفیت فرآوردهای نفتی از برنامه‌های دولت سیزدهم است
تهران- وزیر نفت ضمن اشاره به افتتاح واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان، گفت: در این واحد روزانه ۱۶ میلیون لیتر تصفیه گازوئیل انجام می‌شود که با اصلاح فرآورشی که روی همین واحد صورت گرفته است امکان تولید روزانه تا ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ فراهم شده است.

 

جواد اوجی، وزیر نفت، امروز (دوشنبه، ۱۰ مهرماه) با حضور در اخبار ساعت ۱۴ اظهار کرد: در روز جمعه واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با حضور رییس محترم جمهور، دکتر رئیسی، افتتاح شد. در واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان، روزانه ۱۶ میلیون لیتر تصفیه گازوئیل انجام می‌شود که با اصلاح فرآورشی که روی همین واحد صورت گرفته است امکان تولید روزانه تا ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ فراهم شده است.

وزیر نفت گفت: یکی از اهداف برنامه‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های موجود و کاهش ترکیبات گوگردی است.

اوجی ادامه داد: برای کیفی‌سازی محصولات همه پالایشگاه‌ها از جمله پالایشگاه اصفهان، شیراز و تبریز برنامه‌ریزی کردیم. خوشبختانه محصولات پالایشگاه اصفهان (۳۰ محصول) همگی دارای استانداردهای جهانی هستند. در این پالایشگاه روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و طرح اخیر آن که به بهره‌برداری رسید تولید ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ است که مطابق با استانداردهای جهانی است و در راستای قانون هوای پاک و کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی صورت گرفته است.

وی درباره سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته برای واحد تصفیه گازوئیل اصفهان گفت: این طرح نزدیک به ۶.۸ همت از نظر ریالی و ۵۱۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و ۱۶ ماه زودتر از برنامه راه‌اندازی به مرحله بهره‌برداری رسیده است و در روز ۳۰۰ تُن گوگرد جمع‌آوری می‌شود و گوگردزدایی از گازوئیل صورت می‌گیرد و نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند.

اوجی گفت: بحث کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه‌ها اعم از گازوئیل و بنزین و نفت کوره در همه پالایشگاه‌ها به طور جدی پیش می‌رود و به‌زودی از پالایشگاه تبریز که مراحل پایانی تصفیه محصولاتش را در دستور کار داریم، بهره‌برداری خواهد شد.

وزیر نفت گفت: از شروع به کار دولت سیزدهم تا به امروز نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار طرح بالادستی و پایین‌دستی به بهره‌برداری رسیده که عمدتاً طرح‌های نیمه‌تمام بودند. خوشبختانه شاهد رشد تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های نفتی و جمع‌آوری گازهای همراه مشعل بودیم و ثمره آن را در رشد اقتصادی گروه نفت و گاز شاهدیم که به گواه مرکز آمار به عدد ۱۹.۷ رسیدیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.