تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

تلالو مهر “رحمه للعالمین” بر سرزمین آلامتو؛ ایلام غرق شادی

تلالو مهر “رحمه للعالمین” بر سرزمین آلامتو؛ ایلام غرق شادی
ایلام - سرزمین آلامتو، پایتخت خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) و قدمگاه شهدای گلگون کفن دفاع مقدس، در میلاد مسعود پیامبر رحمت و مهربانی و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) غرق شادی و مسرت است.

 به گزارش ایرنا، هفدهمین روز از بهارانه ربیع، رحمت خدا بر زمین گسترانیده و بهاری در بهار مدینه شکوفا شد و آسمان، تمام توجهش به زمین، گویی آسمان، در برابر زمین به تواضع ایستاده و پرده از روی اسرار خود برداشته، ناشناخته هایش آشکار و انوارش فراگیر شده است.

مژده به اهالی زمین که امروز ۱۷ ربیع الاول است، روزی که انوار خورشید تابناک زمین را در برگرفت و نور مطلق تاریکی زمین را به روشنی بدل کرد، رحمت بر زمین جاری و نور هدایت بر دل انسان ها تابید، زمین تشنه و خشکیده، سر از خواب تاریکی برداشت و بشارت نعمت دوباره، مرغان خاموش را به جوش و خروش آورد و جان شیفته زمین و آدم از تلالو نوری که انتظار هبوطش را می کشیدند، سراسر خرسندی است.

فرشتگان بانگ زده و ظهور منجی عالم را نوید دادند که رحمت همه جهانیان بر دنیا سایه افکنده است تا از نعمت رحمتش بهره مند شوند، نبض حیات و معرفت در تمام زمین جاری می شود، زمین از شادی به خود می پیچید تا در سایه سار مهر و رحمت بهترین مهرآوران و پیام آوران و خاتم پیامبران از نور الهی متنعم شود.

امروز ۱۷ ربیع الاول است و همه جهان، ایران و ایلام برای میلاد مسعود خاتم پیامبران، رحمتی که به سوی همه جهانیان از سوی خدای باری تعالی فرستاده شد، غرق شادی است و همه مردم از کوچک و بزرگ، خرد و کلان، مرد و زن در روز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) شادی کنان، با تدارک آیین ها و برنامه ها، این روز با سعادت را گرامی می دارند و به هم مهر می ورزند.

خیابان ها، برزن ها و کوچه های شهر ایلام نیز همزمان با میلاد مسعود پیامبر مهر و رحمت آذین بندی و چراغانی شده است، بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و اماکن مذهبی، نورانی و مزین به پرچم لبیک یا رسول الله(ص) شده است، ایستگاه های صلواتی در موقفگاهای شهر دایر و با شهد و شیرینی از مردم پذیرایی می کنند، امروز، روز دیگری است، روز مهر است و محبت، روز محور وحدت است و رحمت، که به شکرانه اش، مهر و محبت همه را فرا گرفته و شهر همه لوای محمد(ص) شده است.

از روز گذشته با برگزاری برنامه ها، مراسمات و جنگ های شادی در شهرها، بخش ها و روستاهای این دیار رنگ محمدی به خود گرفته و ایلام قهرمان، میعادگاه و قدمگاه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و پایتخت خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) غرق نور و شادی است.

در این راستا، مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) واختتامیه جشنواره «چلچراغ آیه‌ها» با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان و جمعی از مسئولان با حضور پرشور و با نشاط مردم در پیاده‌راه طالقانی شهر ایلام برگزار شد.

جشن های مردمی نیز در مساجد و تکایای شهرهای مختلف استان امروز سه شنبه در حال برگزاری است و ایستگاه های صلواتی با پخش شیرینی و شربت از مردم و رهگذران پذیرایی می کنند و نوای یا محمد(ص) یا رسول الله(ص) در هر کوی و برزنی طنین انداز است.

جشن های ویژه ای نیز در سطح امامزاده علی صالح(ع) و سید حسن(ع) شهر مهران، امامزاده سید عبدالله(ع) شهر ایوان، امامزاده سید اکبر(ع) شهر دهلران، امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) شهر آبدانان و سایر بقاع متبرکه استان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حال برگزاری است.

آیین های جشن میلاد نور با همت دستگاه های اجرایی و فرهنگی و شهرداری ها، مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه هایی است که امروز در سطح شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

خورشید، محمد است و صادق ماه است

خورشید همیشه با قمر همراه است

یعنی که ولادت امام صادق

در روز ولادت رسول الله است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.