تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

بازی‌های آسیایی هانگژو؛‌ صعود ۲ پله‌ای ایران و بازگشت به رده دهم با ۲ طلای کشتی

بازی‌های آسیایی هانگژو؛‌ صعود ۲ پله‌ای ایران و بازگشت به رده دهم با ۲ طلای کشتی
هانگژو - دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی با دو نشان طلای کشتی فرنگی و یک نقره در اسکیت فری‌استایل و شکسته شدن یک رکورد جهانی برای کاروان کشورمان همراه بود تا در پایان این روز، شاهد صعود دوپله‌ای ایران در جدول توزیع‌مدال‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی در شرایطی دنبال شد که در کشتی فرنگی امین میرزازاده در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مقابل لینگ‌ژی مینگ از چین با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت،‌ محمدهادی ساروی نیز در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر یک یی مینگ لی از چین را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در اسکیت فری‌استایل امیرمحمد سواری و رضا لسانی از رسیدن به مدال بازماندند اما در بخش دختران ترانه احمدی نقره‌ای شد و رومینا سالک اصفهانی با وجود نرسیدن به فینال موفق شد رکورد جهانی این ماده را به نام خود ثبت کند.

تیم ملی شطرنج ایران نیز در این روز با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ملی مغولستان را از پیش‌رو برداشت تا ضمن حفظ صدرنشینی یک گام دیگر به کسب مدال طلای این دوره از بازی‌ها نزدیک شود.

علی لبیب در دوچرخه‌سواری و در رقابت با ۶۶ رکابزن از ۱۹ کشور پس از طی کردن ۲۰۷ کیلومتر با رکورد ۴ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه با اختلافی بسیار اندک با نماینده مغولستان به مقام چهارمی رضایت داد.

در وزنه‌برداری میرمصطفی جوادی در دسته ۹۶ کیلوگرم مردان با مهار وزنه ۱۶۱ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۰۲ کیلوگرم در دوضرب، در مجموع با ۳۶۳ کیلوگرم نهم شد و امیر حقوقی نیز در یک ضرب ۱۶۴ و در دوضرب ۲۰۲ کیلوگرم را مهار کرد تا در مجموع با ۳۶۶ کیلوگرم عنوان هشتمی را به خود اختصاص دهد.

همچنین در رقابت‌های گروه A دسته ۷۶ کیلوگرم وزنه‌برداری بانوان الهه رزاقی با حدنصاب مجموع ۲۰۶ کیلوگرم در مکان نهم ایستاد. او در یک‌ضرب با مهار وزنه ۹۳ کیلوگرم، یک کیلوگرم رکورد ایران را که در اختیار الناز باجلانی بود را شکست و در دوضرب هم با مهار وزنه ۱۱۳کیلوگرم، رکورد مجموع خود را به ۲۰۶ کیلوگرم رساند و موفق شد رکورد مجموع بزرگسالان ایران در این دسته را به میزان ۴ کیلوگرم افزایش دهد. رکورد قبلی با ۲۰۲ کیلوگرم در اختیار سیده الهام حسینی بود.

تیم کامپوند مردان ایران نیز با ترکیب محمدصالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در یک‌چهارم نهایی تیراندازی با کمان به مصاف تیم مالزی رفت و شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

در کاراته مبینا حیدری در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم در دور نخست به مصاف حریفی از اندونزی رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب شد، در ادامه نماینده اندونزی با قبول شکست مقابل ورزشکار قزاقستان در مرحله نیمه‌نهایی از صعود به دیدار پایانی باز ماند تا مبینا حیدری نیز فرصت حضور در جدول شانس مجدد را از دست بدهد و از دور بازی‌ها کنار برود.

در رقابت‌های وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کاراته، بهمن عسگری دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یوشی‌ساکایما ژاپنی و دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۲۱ رفت که با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد، نماینده ژاپن نیز در ادامه برابر حریف اردنی شکست خورد تا عسگری شانس مجدد را از دست بدهد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

تیم ملی واترپلو ایران در ادامه بازی‌های خود مقابل سنگاپور پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.

در جوجیتسو مهران ستار در نخستین دیدار خود از سد نماینده تایلند گذشت اما با قبول شکست برابر حریفی از عربستان از رسیدن به مدال بازماند.

در رقابت‌های سنگنوردی الناز رکابی به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد تا فردا شانس خود را در این مرحله امتحان کند. مرحله گروهی قایقرانی اسلالوم نیز برگزار شد که طی آن رکسانا رازقیان جواز حضور در نیمه‌نهایی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را به دست آورد.

اسامی مدال‌آوران کاروان ایران تاکنون:

طلا:

تیم ملی والیبال ایران

افشین سلیمی در ووشو

یوسف صبری در ووشو

صادق آذرنگ در کوراش

حسین رسولی در دوومیدانی

رضا علی‌پور در سنگنوردی

محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی

امین میرزازاده در کشتی فرنگی

نقره:

مهسا جاور و زینب نوروزی در قایقرانی

مهسا جاور، نازنین ملایی، فاطمه مجلل و زینب نوروزی در قایقرانی

مهدی حاج‌موسایی در تکواندو

علیرضا حسین‌پور در تکواندو

زهرا کیانی در ووشو

الهه منصوریان در ووشو

شجاع حسینی در ووشو

محسن محمدسیفی در ووشو

آرین سلیمی در تکواندو

مهدی الفتی در ژیمناستیک

مجید وحید بریمانلو در کوراش

دنیا آقایی در کوراش

زهرا باقری در کوراش

احسان حدادی در دوومیدانی

امین کاویانی‌نژاد در کشتی

ناصر علیزاده در کشتی

ترانه احمدی در اسکیت

برنز:

فرانک پرتوآذر در دوچرخه‌سواری

مرجان سلحشوری در تکواندو

مبینا نعمت‌زاده در تکواندو

مهران برخورداری در تکواندو

متین رضایی در تکواندو

ملیکا میرحسینی در تکواندو

محمد رهبری در شمشیربازی

نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در تیمی تنیس روی میز

نیما و نوشاد عالمیان در دونفره تنیس روی میز

شهربانو منصوریان در ووشو

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر در تیمی شمشیربازی

هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو تیم میکس تپانچه بادی

عادل مجللی و کیا اسکندانی در قایقرانی

سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در قایقرانی

ملیکا امید در کوراش

هدیه کاظمی در قایقرانی

سید دانیال سهرابی در کشتی فرنگی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.