تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

کنترل برچسب انرژی ۱۱۵ وسیله خانگی توسط استاندارد ایلام

کنترل برچسب انرژی ۱۱۵ وسیله خانگی توسط استاندارد ایلام
نگاه اقتصاد - مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از ۵۱ واحد صنفی استان در ۶ ماهه نخست سال جاری، برچسب انرژی ۱۱۵ وسیله خانگی در سطح استان بررسی شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام در این بازرسی ها ۱۱۵ مورد مطابقت برچسب با استاندارد و هیچ موردی جعل یا بدون برچسب انرژی ثبت نشده است.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی و شیر آلات کنترل شده است.

 

عباسی یادآور شد: برچسب انرژی به خریدار کمک می‌کند وسیله‌ای را انتخاب نماید که در مقایسه با سایر کالاهای موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

 

مسئول روابط عمومی این اداره کل، با تأکید به اینکه بخش‌های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی نصب شده روی وسایل برقی به ‌ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است گفت: بخش چهارم برچسب انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و هفت فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) با یک حرف لاتین از A تا G دارد که هر حرف و فلش نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است.

 

عباسی در ادامه گفت:حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بالاتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند بهتر خواهد بود.

 

وی در پایان به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.