تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

انجام افزون بر یک هزار مورد عملیات ایمنی توسط آتش نشانان ایلام

انجام افزون بر یک هزار مورد عملیات ایمنی توسط آتش نشانان ایلام
ایلام - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: یک هزار و ۱۹۱ مورد عملیات خدمت رسانی ایمنی توسط آتش نشانان ایلام طی ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است.

«نصرت اله لطفی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این عملیات ها شامل مهار ۵۴۳ مورد انواع آتش سوزی و ۶۴۸ مورد امداد و نجات بوده است.

وی افزود: در حوزه مهار آتش بیشترین عملیات مربوط به آتش سوزی مراکز جمع آوری و بازیافت پسماند با ۱۸۱ فقره بود که ۱۳۲ مورد از این آتش سوزی ها عمدی و مابقی به دلایلی چون بی احتیاطی یا اتصال در شبکه برق و یا نشت گاز بوده است.

لطفی ادامه داد: آتش سوزی درختان و اراضی جنگلی و زراعی هم ۱۷۸ مورد گزارش شد که ۱۱۳ مود آن عمدی و ۶۳ مورد بی احتیاطی بوده است.

وی در مورد آتش سوزی در مراکز دولتی هم توضیح داد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه ۳۰ فقره آتش سوزی در مراکز و ادارات دولتی رخ داد که پنج مورد آن عمدی، ۱۲ مورد بی احتیاطی و ۱۳ مورد نیز به علت اتصال برق بود.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی آتش نشانان در عملیات مهار آتش سوزی در منازل مسکونی، تجاری، دولتی، صنعتی، مراکز جمع آوری و بازیافت زباله و پسماند، وسایل نقلیه و جنگل و درختان حضور داشته اند.

لطفی در مورد عملیات های امداد و نجات هم بیان کرد: آتش نشانان در ۶۴۸ مورد عملیات شرکت داشته اند که زنده گیری حیوانات خطرناک در منزل یا محیط کار، گیرکردن در آسانسور و قفل شدن درب منزل یا مغازه بیشترین فراخوان امداد و نجات نسبت به سایر عملیات های امداد و نجات این سازمان بوده است.

وی افزود: در این مدت سه هزار و ۶۸۲ نفر آتش نشان در عملیات ها شرکت داشته اند و یک هزار و ۱۶۲ وسیله نقلیه امداد و نجات به محل حادثه اعزام شده است و همچنین هشت هزار و ۸۴۰ نفر ساعت به دانش آموزان و سایر شهروندان آموزش های ایمنی ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام تاکید کرد: باتوجه به گسترش شهر ایلام و ایجاد محلات جدید شهری و نیز افزایش ساختمان سازی های بلندمرتبه و در نتیجه ازدیاد حوادث مختلف، بنابراین لزوم توسعه ایستگاه های آتش نشانی و بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی ضروری و مهم است.

به گزارش ایرنا، شهر ایلام هم اکنون دارای سه ایستگاه آتش نشانی است که نسبت به سرانه جمعیت و محلات حداقل به احداث ۲ ایستگاه دیگر نیاز دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.