تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

۲۱ هزار مترمربع آسفالت در روستای هفت چشمه ایلام انجام شد

۲۱ هزار مترمربع آسفالت در روستای هفت چشمه ایلام انجام شد
ایلام - فرماندار ایلام با اشاره به برنامه های دولت برای آبادانی روستاها، گفت: طی سال های گذشته ۲۱ هزار مترمربع آسفالت در روستای هفت چشمه ایلام انجام شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، “عبدالصاحب نادری” روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار ایلام از روستای هفت چشمه ایلام و دیدار مردمی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) این روستا، اظهار کرد: روستای هفت چشمه از مهمترین مناطق روستایی شهرستان ایلام در بحث های اقتصادی بوده و بیشتر مردم این روستا صاحب شغل هستند.

وی با اشاره به آمار بالای قبولی دانش آموزان این روستا در کنکور، افزود: مردم این روستا در دوران انقلاب و دفاع مقدس رشادت های فراوانی از خود برجای گذاشتند و چندین شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته در راستای شعار عدالت محوری دولت نگاه ویژه ای به روستای هفت چشمه شده است، تصریح کرد ۲۱ هزار مترمربع کار آسفالت در روستای هفت چشمه صورت گرفته است.

نادری تصریح کرد: روکش آسفالت معابر اصلی روستا یکی از خواسته های اصلی مردم بود که این مهم نیز محقق شده و در آینده بخش های دیگر نیز آسفالت می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های آموزشی و ورزشی روستای هفته چشمه تکمیل شده است، یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان و دیگر بخش ها نیز اقدامات خوبی در این روستا صورت گرفته است.

فرماندار ایلام تصریح کرد: روستای هفت چشمه به عنوان یکی از روستاهای مورد هدف توانمندسازی به وزارت کشور معرفی شده و مردم روستا انتظار دارند در بحث الحاق به شهر ایلام نیز مساعدت لازم صورت گیرد.

نادری گفت: خواسته ها و مشکلات مردم روستا امروز نیز بررسی می شود و در آینده ای نزدیک برنامه های مهمی برای توسعه و حل مشکلات روستا اجرایی خواهد شد.

مدرکل بنیاد مسکن ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۹۰ هزار مترمربع کار آسفالت در روستاهای شهرستان ایلام انجام شده است، افزود: تعدادی از روستاهای شهرستان به طور کامل آسفالت شده‌ است.

“حبیب الله محبی” با اشاره به اینکه طرح نهضت آسفالت در وسعت ۲۱ هزار متر مربع در روستای هفته چشمه انجام شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم برای اولین بار در همه شهرستان‌ها، چند روستا به طور کامل آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های به خصوص مساله آسفالت خواسته اصلی مردم روستاها است، افزود: هیچ گونه خدماتی در بخش مسکن در روستای هفت چشمه قطع نشده و تمامی خدمات فنی بنیاد مسکن در این روستا ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام تصریح کرد: در تلاش هستیم طرح بازنگری طرح هادی در بعضی از روستا از جمله روستای هفت چشمه اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۷ درصد همکاران ما بازنشسته شده‌اند، افزود: ۲ مدرسه ابتدایی و ۲ مدرسه راهنمایی در روستای هفت چمشه فعال است و هیچ مشکلی در بحث کمبود معلم در این روستا وجود ندارد.

“علی درویشی” بیان کرد: امروز به صورت میدانی نیز وضعیت مدارس روستای هفت چشمه در بحث تجهیزات بررسی و مشکلات مورد نظر حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه به میزان کافی بهورز و نیروهای بهداشتی در سطح روستا وجود دارد، گفت: شبانه روزی کردن درمانگاه هفت چشمه نیازمند جمعیت روستا به ۱۳ هزار نفر است.

“جاسم محمدی»” تصریح کرد: اگر داروساز بخش خصوصی متقاضی وجود داشته باشد، در اولین فرصت مجوز داروخانه شبانه روزی برای این منطقه صادر می‌شود.

معاون آب و فاضلاب ایلام نیز در این دیدار گفت: یک هزار و ۸۶۰ انشعاب آب در این روستا وجود دارد، در راستای طرح جهاد آبرسانی ساخت ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در روستا در حال انجام است.

“محمدرضایی” بیان کرد: یک مخزن یک هزار مترمکعبی آب در روستای هفت چشمه احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز با اشاره به اینکه طرح تامین آب اراضی روستای هفت چشمه برای ۳۰۰ هکتار در دو فاز در حال اجرایی شدن است.

“آذرنوش عموزاده” بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای کل این پروژه نیاز است.

به گزارش ایرنا، روستای هفت چشمه با یک هزار و ۱۰۰ خانوار و نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوب غربی شهر ایلام قرار گرفته و با شهر ایلام کمتر از ۲ کیلومتر فاصله دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.