تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

امام جمعه ایلام: همه مسئولان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند

امام جمعه ایلام: همه مسئولان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند
ایلام - امام جمعه ایلام با اشاره به نقش مهم شورای نگهبان در انتخابات، گفت: همه مسئولان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

حجت الاسلام « اله نور کریمی تبار» روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای نگهبان ایلام با محکوم کردن حادثه تلخ بیمارستان غزه و شهادت جمعی از مردم فلسطین، اظهار کرد: این حادثه جهان اسلام را عزادار کرد و امیدواریم آثار خون این شهدا باعث شود روزی این غده سرطانی برای همیشه از بین برود.

وی بیان کرد: شورای نگهبان نقش بسیار مهمی و پر اهمیتی در انتخاب افراد شایسته برای حضور در انتخابات مختلف دارد، طبیعتاً اشخاصی که در تعیین صلاحیت افراد برای انتخابات دخیل هستند باید از نظر تدین، تقوا و اشراف اطلاعاتی جایگاه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: اعضای شورای نگهبان کار بسیار دشواری و سختی دارند چرا که صلاحیت یا عدم صلاحیت یک فرد را با قضاوت منصفانه تشخیص می دهند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه گلایه ها و فشارهایی برای صلاحیت و عدم صلاحیت وجود دارد، بیان کرد: قانون مبنای صلاحیت ها و عدم صلاحیت ها است و افراد به قانون بایستی احترام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه پای نظام و انقلاب هستند و بازهم حضوری حداکثری در انتخابات خواهند داشت، اضافه کرد: حضور همه گروه ها و جناح های سیاسی باعث افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: حضور گسترده افراد در پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می دهد انتخابات امسال مجلس از شور و اشتیاق خاصی برخوردار است، شورای نگهبان نیز قطعا بر اساس شاخص ها نسبت به صلاحیت و عدم صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام می کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه معیارهای تایید صلاحیت و عدم صلاحیت باید در همه جا یکسان باشد، بیان کرد: نسبت به آبروی افراد و نظام در مسئولیت ها مسئول هستیم.

وی گفت: مهمترین مسأله در جامعه امروز این است که انسان با خداوند ارتباط برقرار کند، کمک خواستن از ائمه اطهار (ع) و خداوند، باعث اجر اخروی برای انسان می شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.