تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام: تبیین جایگاه مجلس و وظایف نمایندگان رسالت خطیر رسانه ها است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام: تبیین جایگاه مجلس و وظایف نمایندگان رسالت خطیر رسانه ها است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی و وظایف نمایندگان رسالت خطیر رسانه ها است، گفت: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی و غیرحضوری بوده و نیازی به مراجعه به فرمانداری های حوزه انتخابیه نیست.

 

“محمد سبحان حسنی” روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۴۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، مدارک ۱۶۶ نفر دارای نقص بود که در مهلت قانونی اعلام شده می بایست به رفع نقص مدارک خود و ارائه مدارک مثبته تا ۲۶ مهرماه اقدام می کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که قبلا در مرحله پیش ثبت نام و افرادی که بعد از رفع نقص مدارک، کُد رهگیری دریافت کرده اند می توانند از امروز ۲۷ مهرماه برای ثبت نام نهایی اقدام کنند، افزود: در مرحله پیش ثبت نام ۷۴ نفر مدارک مثبته ارائه نکردند و در واقع موفق به دریافت کُد رهگیری نشده اند، ولی مابقی افراد می توانند در ثبت نام نهایی شرکت کنند.

ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۷ مهر الی ۳ آبان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه ثبت نام نهایی از امروز ۲۷ مهرماه آغاز شده و به مدت هفت روز تا سوم آبان ادامه دارد، ابراز کرد: ثبت نام مرحله نهایی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بوده و داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر با مراجعه به سامانه وزارت کشور نسبت برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.

حسنی تصریح کرد: داوطلبان بعد از ورود به سامانانه به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دارند که نسبت به ثبت نام و وارد کردن تمام اطلاعات خواسته شده اقدام کنند، افرادی که در این بازه زمانی نتوانند تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کنند، بدون تائید نهایی می توانند مجددا وارد سامانه شده و ادامه روند ثبت نام خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید فرم ها و اطلاعات خواسته شده را تکمیل و سپس تائید نهایی را انجام دهند، گفت: اطلاعاتی که داوطلبان در فرایند پیش ثبت نام تائید کرده اند در سامانه موجود است و افراد می توانند این اطلاعات را تائید و یا نسبت به ویرایش آن اقدام لازم را انجام دهند، همچنین داوطلبان بایستی نسبت به بارگزاری سوابق آموزشی، پژوهشی، اجرایی و قضایی خود اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه هر داوطلب باید حداقل دارای پنج سال سابقه در این حوزه ها باشد و گواهی معتبر مرتبط را در سامانه بارگزاری کند، افزود: موضوع دیگر، بارگزاری مدرک استعفای مدیران مشمول قانون انتخابات و افتتاح و یا معرفی حساب تجاری بانکی برای داوطلبان است که این امر در راستای شفاف سازی مالی و با معرفی نماینده مالی انجام می شود و داوطلبان بایستی این گواهی را در سامانه بارگزاری کنند.

ترکیبی از افراد شاخص و جدید داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هستند

حسنی با اشاره به استقبال بسیار خوب افراد شاخص و جدید در مرحله پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، اظهار کرد: افرادی که کُد رهگیری دریافت کرده اند ترکیبی از افراد شاخص و جدید برای حضور در کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان هستند و امید است که انتخابات پرشوری با حضور قشرهای مختلف در اسفندماه امسال را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیئت های اجرایی انتخابات در سطح استان در موعد مقرر در استان تشکیل شده است، گفت: بعد از ثبت نام داوطلبان استعلام های لازم از مراجع مربوطه از طریق وزارت کشور به صورت متمرکز انجام می شود و بعد از ابلاغ، روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: در حال حاضر داوطلبان، نیازی به مراجعه به فرمانداری های حوزه های انتخابیه دهلران و ایلام ندارد و ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می شود.

حسنی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از انتخابات مهم و سرنوشت ساز است، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاهی که مجلس شواری اسلامی در کشور دارد و همانطور که امام راحل فرمودند« مجلس در راس همه امور است» و البته مردم ما هم به این موضوع کاملا اشراف دارند، هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، به طور قطع پشتوانه ای محکم برای نظام اسلامی و کشور خواهد بود و هم اینکه منجر به انتخاب افرادی دارای توانمندی ها و شایستگی های بیشتر برای مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رسانه ها نقش موثر و سازنده در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

وی با بیان اینکه مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، یک بار دیگر پشتیبانی خود را نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان خواهند داد، تصریح کرد: رسانه های استان نقش مهمی در بحث تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی و وظایف نمایندگان دارند که از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می رود رسانه ها با قلم و در راستای انجام رسالت خود، زمینه حضور با شکوه و گسترده را در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل یک نماینده در حوزه انتخابیه دهلران و ۲ نماینده در حوزه انتخابیه ایلام است.

حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره و حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، مهران، ملکشاهی، چوار و هلیلان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.