تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

هشدار نسبت‌ به آثار سوء و جبران ناپذیر/فعالیت گروه های مخل در فضای مجازی؛ به ارزشهای نظام و انقلاب هم رحم نمی‌کنند

هشدار نسبت‌ به آثار سوء و جبران ناپذیر/فعالیت گروه های مخل در فضای مجازی؛ به ارزشهای نظام و انقلاب هم رحم نمی‌کنند
نگاه اقتصاد

پیام رسان های خارجی، تلگرام و… با میدان دادن به گروهای غیر قانونی با شتاب فزاینده‌ای در حال تاخت و تاز و نابود کردن ارزشها و عقاید جامعه هستند.

فضای مجازی افسار گسیخته این روزها محملی برای تاخت تاز افراد، جریانها و گروه‌های غیر قانونی و بعضاً، مخل نظم و امنیت و عفت عمومی تبدیل گردیده است، از طرفی بخش عمده این جریان‌ها در حال حاضر از طریق، تلگرام بعلت دارا بودن مزیت‌های بیشتر فعالیت می‌کنند، که از نگاه این رسانه و با توجه به بررسی های صورت گرفته از جوانب مختلف به مسؤلان و متولیان امر خاطرنشان می سازد بعلت گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی و تخریبهایی که علیه ارزشهای ،اسلام ،انقلاب ودستاوردهای نظام بصورت بی وقفه ازسوی برخی گروها با مدیریتهای افراد خاص و در قالب صنفی و… در حال گسترش است، شرایط بغرنجی درحال وقوع است، همچنین با توجه به ایجاد فضای حاکم بر کشورمان به لحاظ بهر مندی از دموکراسی عملی، برخی افراد مخل، با خیالی آسوده اقدام به تشکیل گروه‌ نموده و با عناوین والقاب مختلف از جمله صنفی، سیاسی، تجاری و… جهت برآوردن نیات پلیدشان فعالیت می کنند، اگر چه فعالیت های مربوطه‌ نباید از دید واحدهای نظارتی پنهان بماند، اما ذکر نکاتی چند لازم است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

همانطور که در بالا گفته شد، تشکیل گروه ها، کانال‌ها و.‌.. در فضای مجازی به غیر از بخش‌هایی که بصورت رسمی از سوی نهادها، ادارات، سازمان‌ها، رسانه ها و… فعالیت دارند، سایر گروه هایی که از سوی افراد و جریان های فاقد وجاهت و صلاحیت در فضای مجازی تشکیل گردیده اند غیرقانونی هستند.
این در حالی است برخی نام ابر گروه بر خود نهاده اند و با رفتار و عملکرد تنش آفرین و تفرقه افکنانه، علاوه بر مزاحمت برای سیستم مدیریتی کشور و باج خواهی از این طریق، نسبت به تخریب ارزشهای نظام و انقلاب اقدام می کنند.
برخی نیز با فعالیت‌های غیر قانونی خویش فضای امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی جامعه را به خطر می اندازند، که می بایست ضمن شناسایی، ادمین ها و سایر دست اندرکاران، متخلف که بعضاً از وجهه لازم در جامعه برخوردار نبوده، و با تشکیل گروه های متعدد و غیر مجاز بویژه از طریق پیام رسان های خارجی، دکانی برای تأمین اهداف و مطامع ناصواب خویش باز کرده اند از سوی مراجع امنیتی و قضایی اقدامات ضربتی و فوری صورت گیرد.

لازم به ذکر است، این افراد با سوء استفاده از ضعف های موجود در بخش های اطلاع رسانی سازمانها، نهاده، بانکها و… اقدام به انتشار مطالبی به ظاهر موثق و جذاب برای مخاطبین از طریق ارتباطات غیر قانونی با مدیران عالی دستگاه ها و سازمانهایی که متأسفانه برخلاف موازین قانونی، خویش را مؤظف به پاسخگویی می دانند، می کنند و در نهایت موقعیت هایی نیز بدست می آورند که صد البته این شرایط موجبات ایجاد، فساد، رانت و سوء استفاد افراد سودجو را نیز فراهم خواهد آورد، همچنین مدیران و ادمین های خود خوانده و برخی اعضای موصوف با توجه به فضای باز سیاسی جامعه و رفعت اسلامی موجود از هرگونه ملاحظاتی چشم پوشی نموده و به انواع و اقسام اهانت ها به مقدسات، سنت ها، آئین ها و تهمت و افتراء به مسؤلان حال و گذشته اقدام می کنند، که قطعاً در هیچ جای دنیا حتی در اپن ترین کشورهای به ظاهر مترقی و سردمدار دموکراسی خواهی و آزادی‌ طلبی جایز نیست و نگارنده را به یاد ضرب المثل معروف”در دیزی باز است حیای گربه کجاست؟” می اندازد.

در ادامه باید گفت اگر چه که فعالیت اینگونه گروه‌ها، دوست و دشمن را مشخص خواهد کرد و به نوعی خس و خاشاک را بر روی آب نمایان می کند، اما نباید فراموش کنیم تبعات جبران ناپذیری را نیز در جامعه بر جای خواهد گذاشت، تصور اینکه حتی یک نفر تحت تأثیر رفتارها و اعمال ناشایست و مغرضانه در گروه‌های مذکور قرار بگیرد، بدون شک آثار مخربی را چه بسا برای جوانان و نوجوانان عزیزی که این روزها بشدت در زیر آماج حملات نرم دشمن قرار گرفته اند بدنبال دارد.

از اینرو لازم است تمامی دستگاه ها و نهادهای مربوطه بالاخص متولیان فرهنگی کشور هر چه زودتر ضمن چاره جویی برای نظارت و کنترل بیش از پیش بر فضای مجازی، بویژه پیام رسانهای خارجی از جمله تلگرام و… نسبت به اجرای قوانین لازم، اقدام نمایند.

در پایان یادآور می شود، وجهه قانونی و فنی رسانه های کشور در امر اطلاع رسانی نباید موردغفلت قرار گیرد، چه بسا برای صدور مجوزهای موجود رسانه های فعال در کشور مراحل گسترده و در عین حال کارشناسی و دقیقی از سوی دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی امنیتی و.‌‌.. طی می گردد، و همین امر باعث گردیده تا این فضا به دلیل رعایت معیارهای صحیح در انتخاب مدیران و دست‌اندرکاران مربوطه از انحرافاتی که دربالا به آنها اشاره شد مصون باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.