تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن مهران گامی بزرگ برای اشتغال جوانان ایلامی است

راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن مهران گامی بزرگ برای اشتغال جوانان ایلامی است
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن مهران در رونق اشتغال و توسعه اقتصادی استان بسیار موثر است، گفت:

با راه اندازی این مجموعه برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

به‌گزارش ایرنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مدیرعامل پارک‌های پتروشیمی افق خلیج‌فارس و بانی ایجاد پارک هدف پتروشیمیایی در کشور با استاندار ایلام دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار ایلام در این نشست با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: با راه‌اندازی این پارک رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی در مهران و استان ایلام ایجاد می‌شود.

“حسن بهرام‌نیا” منطقه آزاد مهران را یک منطقه آزاد بی‌بدیل در غرب کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به این‌که کشور عراق به کنوانسیون تیر ‌(TIR) پیوسته است، منطقه آزاد مهران از طریق ترانزیت به طور مستقیم با بندر لاذقیه، دریای مدیترانه و اروپا در ارتباط است که این مهم منطقه آزاد مهران را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، یادآورشد: راه‌اندازی این پارک در منطقه آزاد مهران یک ظرفیت خوب است که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

استاندار ایلام ادامه داد: راه‌اندازی این پارک جزو مصوبات دور سفر اول رییس‌جمهور به استان است که خوشبختانه جانمایی شده و به زودی با حضور سرمایه‌گذار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار ایلام همچنین در دیدار با اعضای هیئت مدیر شرکت سرمایه گذاری حوزه گردشگری درمان و سلامت، با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران با قاطعیت حمایت می‌کنیم، ابراز کرد:
روزانه به طور میانگین ۱۲ هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند.

وی تصریح کرد: مرز مهران یکی از مهم ترین و بهترین مرزهای کشور برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف با توجه به ظرفیت های آن است.

بهرام نیا با اشاره به تردد سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی، گفت: گردشگری سلامت یکی از مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری در ایلام با توجه به اهمیت و استقبال زوار و مسافران از مرز مهران است‌

داوود رضایی،رییس هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری “سرزمین هوشمند آدلی” فعال در گردشگری سلامت و درمان نیز در این نشست، اظهار کرد: برای ساخت هتل بیمارستان در ایلام آماده سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال هستیم.

این گروه سرمایه‌گذاری ( هلدینگ فعال درمان) قصد دارد یک هتل بیمارستان در شهر ایلام راه‌اندازی کند.

به گزارش ایرنا، پارک پلی پروپیلن که روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال‌جاری با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس جانمایی شد در قالب ایجاد ۹۰ طرح ( فاز اول ۵۰ طرح و فاز دوم ۴۰ طرح) اجرایی و حداقل برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که از این میزان هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم است.

راه‌اندازی این پروژه‌ عظیم، کاری بسیار تاثیرگذار، امیدآفرین و اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد که در توسعه‌ اقتصادی استان ایلام موثر است.

در این نشست مهندس “آرش خزائی” به‌عنوان سرپرست اجرایی پارک پلی پروپیلن مهران معرفی شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.