تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

ساخت « آزادراه شیراز – بوشهر » هدیه رییس‌جمهور به مردم بوشهر

ساخت « آزادراه شیراز – بوشهر » هدیه رییس‌جمهور به مردم بوشهر
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با ابلاغ رئیس‌جمهور، مصوبه ساخت آزادراه شیراز- بوشهر به عنوان هدیه به مردم این استان اعلام و بزودی فعالیت عمرانی این آزاد راه آغاز می‌شود.

 

 

احمد محمدی‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: خط آزادراهی که از شمال کشور آغاز و پس از اتصال به استان‌های تهران، قم، اصفهان به شیراز وصل شده به زودی استان بوشهر نیز شامل می‌شود.

وی افزود: با رایزنی هایی که طی ۲ سال گذشته به شکل مشترک توسط استانداران فارس و بوشهر انجام شد شاهد یک کار کارشناسی مناسبی برای امتداد آزادراه اصفهان – شیراز و شیراز – بوشهر بودیم که با موافقت رئیس جمهور در سفر اخیر به استان فارس و افتتاح آزادراه اصفهان- فارس، ساخت آزادراه فارس – بوشهر توسط ایشان اعلام و ابلاغ شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: پیش از دولت سیزدهم، هیچگونه سابقه ای از کار مطالعاتی برای احداث آزادراه فارس- بوشهر وجود نداشت و با هماهنگی با استان فارس و پیگیری های انجام شده در سطح وزارت راه و شهرسازی و همکاری و همراهی برخی از کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و با موافقت رییس جمهور این اتفاق مهم در این دولت شکل گرفته است.

محمدی زاده ادامه داد: پیش‌بینی می شود که عملیات اجرایی احداث قطعه اول به طول ۲۵ کیلومتر از بوشهر و ۱۸ کیلومتر از استان فارس در سال جاری آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در کشتار مردم بی پناه « غزه» عنوان کرد: این برای نخستین بار است که جبهه مقاومت فلسطین در خارج از خانه با دشمن مقابله و مبارزه می‌کند که نشان از زبونی و غیرقابل ترمیم بودن اشغالگران قدس و توانمندی جبهه مقاومت است.

استاندار بوشهر ادامه داد: اعلام آمادگی و لحظه شماری میلیون ها مسلمان برای ورود به خاک «غزه» و مقابله با رژیم صهیونیستی نشان می دهد که صدای مردم بی پناه «غزه » به قلوب مسلمانان، آزادی‌خواهان، مظلومان و مخالفان ظالمان در سراسر جهان رسیده است.

محمدی‌زاده در خصوص اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری گفت: اهمیت مشارکت حداکثری در این عرصه سیاسی، اجتماعی به این دلیل است که نظام ایران اسلامی برخاسته از رأی مردم است که نیازمند زمینه سازی برای مشارکت حداکثری در این انتخابات هستیم.

وی بیان کرد: در مهرماه شاهد ابلاغ مصوبه سفر لنج‌های تجاری و باری(ته لنجی) استان بوشهر توسط وزیر کشور بودیم که نیاز است کالاهایی در این قالب وارد استان و کشور شود که بتواند قطعات و تجهیزات واسطه‌ای برای افزایش تولید، رفع نیازهای صنایع و افزایش سطح اشتغال را در بر داشته باشد.

استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین مجوز افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی از ۹۰ اسب بخار به ۱۵۰ اسب بخار اخذ شد که به عنوان یکی از مطالبات مهم صیادان این استان بوده است.

وی یادآور شد: جهت رسیدگی بیشتر بانوان کارمند به امور خانواده و منزل، روزهای پنجشنبه در استان بوشهر تعطیل اعلام کرده ایم اما این روز برای مدیران کل و مسئولان شهرستان‌های این استان تعطیل نیست و به عنوان یک روز کاری به حساب می آید.

محمدی‌زاده بیان کرد: به دستگاه های نظارتی اعلام شده که در خصوص حضور مدیران ادارات دولتی در محل کار در روزهای پنجشنبه مراقبت کنند.

وی یادآور شد: با وجود اثرات مثبت اجرای برنامه های تشویقی دستگاه های مرتبط، شاهد افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق در سال جاری به نسبت سال گذشته بوده ایم اما در موضوع فرزندآوری نیاز است که توجه بیشتری انجام شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.