تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

اجرای امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری های جامعه را کاهش می دهد

اجرای امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری های جامعه را کاهش می دهد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

 

اهتمام عمومی به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و حرکت جامعه به سمت حیات طیبه می شود.

حجت الاسلام والسلمین “اله نور کریمی تبار” روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام، اظهار کرد: احساس مسئولیت جامعه در برابر فرایض امر به معروف و نهی از منکر باعث می شود تنش، جرائم، نارضایتی و ناهنجاری ها کمتر شود.

وی افزود: اهتمام به انجام امر به معروف و نهی از منکر بیانگر احساس مسئولیت افراد نسبت به همدیگر و در راستای توجه به فرمان خداوند در خصوص اجرای این فرایض واجب و حدود الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: مسئولان و مدیران دستگاه های مختلف اجرایی نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه سنگین تری دارند.

وی تاکید کرد: هدف دشمن و رسانه های تبلیغاتی معاند، جذب نسل جوان و نوجوان جهت حرکت در مسیر شیطانی و ارزش زدایی از احکام و فرامین الهی و قبح شکنی محرمات الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع جهاد در راه خدا و مرزبانی و حراست از ارزش ها و عقیده های والای دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: خداوند در دین مبین اسلام توفیق مسیر بندگی خویش را به افراد داده است که تلاش برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه های رسیدن به قرب الهی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید ادارات در اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند، گفت: پیگیری مشکلات و خواسته های مردم و جلب رضایت آنها نوعی از امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود.

وی با اشاره به وقایع اخیر نوار غزه و کشتار بیرحمانه مردم فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل، اظهار کرد: دشمن ذهن جوانان و نوجوانان را با شبهات و تبلیغات گسترده رسانه ای خود شست و شوی فکری داده و به دنبال پیاده سازی اهداف شوم خود در ممالک اسلامی و گمراهی جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: باید حقانیت دین اسلام و جنایات رژیم منحوس اسرائیل را در حق مردم فلسطین برای نسل جوان و نوجوان به درستی و روشنی تبیین شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام هم گفت: دستگاه های مختلف به عنوان یک معروف مهم مکلف هستند با حفظ کرامت و شان مردم به خواسته های آنها رسیدگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین “محمود حاتمی” افزود: در این نشست مسئولیت مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای احکام امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تابع خود در قالب احکامی ب آنها اعلام شد.

در این نشست احکام مسئولیت احیای امر به معروف و نهی از منکر به مدیران ۵۴ دستگاه اجرایی ابلاغ و از ۲۵ نفر مدیر فعال در این حوزه تقدیر شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.