تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

ثبت نام قطعی ۲۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام

ثبت نام قطعی ۲۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام
ایلام - دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از ثبت نام قطعی ۲۲۹ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

 در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷۵ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه دهلران است.

«فرشید زرگوش» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در آخرین روز از مهلت ثبت‌نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۷ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۰ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) و ۱۷ داوطلب حوزه انتخابیه دهلران(جنوب استان) بوده است، تصریح کرد: در مجموع ۲۲۹ داوطلب در مهلت هفت روزه و در پایان این مهلت، ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۷۵ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) و ۵۴ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه دهلران (جنوب استان) است ابراز کرد: در مرحله ثبت نام قطعی ۲۲۴ نفر مرد و ۱۵ نفر خانم ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه ایلام ۳۴۱ نفر پیش ثبت نام کردند که در مرحله نهایی ۱۷۵ نفر و در حوزه انتخابیه دهلران ۱۰۱ نفر پیش ثبت نام که ۵۴ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: در روز اول ۱۱ نفر، روز دوم ۳ نفر، روز سوم ۲۶ نفر، روز چهارم ۱۹ نفر، روز پنجم ۳۸ نفر، روز ششم ۶۵ نفر و روز هفتم ۶۷ نفر ثبت نام خود را در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده اند.

زرگوش با اشاره به ترکیب تحصیلی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، یادآور شد: به ترتیب مقطع کارشناسی ارشد (۷۶ درصد) مقطع دکتری (۱۷ درصد) لیسانس (۶ درصد) و حوزوی (۴ درصد) ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: ثبت نام مرحله نهایی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بوده و داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر از ۲۷ مهرماه تا سوم آبانماه به مدت هفت روز با مراجعه به سامانه وزارت کشور برای ثبت نام نهایی، اقدام کردند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.