تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

اجرای عدالت در حوزه بهداشت و درمان اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی ایلام است

اجرای عدالت در حوزه بهداشت و درمان اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی ایلام است
ایلام - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:

اجرای دقیق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت و تقویت زیر ساخت‌های درمانی در مناطق محروم مهمترین اولویت دانشگاه علومپزشکی استان ایلام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “هدایت حیدری زاده” روز یکشنبه در آیین آغاز بکار هنرستان بهیاری در شهرستان آبدانان، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی آموزشگاهها و هنرستانهای بهیاری در سطح استان ایلام با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و در تلاش هستیم تا از این طریق، ضمن جلب مشارکتهای جمعی خانواده ها، اصول خودمراقبتی را در سطح استان فراگیر کنیم.

وی جامعه پزشکی و نظام سلامت جمهوری اسلامی را دارای ابتکار عمل در دنیا توصیف کرد و افزود: همکاری و مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی بخصوص مساعدت آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی موفقیت، توسعه و تقویت نظام سلامت و سر زندگی جامعه را تضمین می‌کند.

حیدری زاده با تاکید بر تفوق بهداشت بر درمان یادآور شد: نهادینه کردن رفتار فردی و گسترش آموزش‌های عمومی بوسیله ارتقاء متوازن مراکز بهروزی و هنرستانهای بهیاری هزینه های بسیار زیاد درمان را در جامعه به مقدار چشم گیری کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام امید آفرینی در گستره ملی و استانی را یک تکلیف همه جانبه دانست و تصریح کرد: عزم دولت مردمی سیزدهم و همه کارگزاران استان برای افزایش سطح رفاه و خدمات عمومی به مردم جزم است که شایسته است همه اقشار و آحاد جامعه، نهادهای فرهنگی و تشکل‌های اجتماعی با مساعدت جمعی و تبیین خدمات مضاعف نظام مردم را نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوار کنند.

حیدری زاده استفاده از همه ظرفیت‌های سرشار نیروی متخصص انسانی دانشگاه علوم پزشکی را مورد تاکید قرارداد و یادآورشد: در حال حاضر هیچ چالش خاص و کمبود نیروی مورد نیاز در سطح مراکز بهداشتی درمانی احساس نمی‌شود و با اصلاح، ترمیم و تصحیح روش‌ها و ساز و کارهای اجرایی و تخصصی کلیه مشکلات و نواقص نظام سلامت استان مرتفع خواهد شد.

وی از جذب بهورزان مورد نیاز در آینده نزدیک از طریق آزمون و گزینش خبر داد و گفت: جلب مشارکت‌های عمومی، تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت، تکریم خدمتگزاران و ارباب رجوع، توسعه گردشگری پزشکی، ارتقاء سطح آموزش و مهارت‌های حوزه بهداشت و درمان، معاضدت با سازمان‌های اداری در راستای خدمت به مردم، تلاش برای رفع مشکلات مردم و ارائه آسان و ارزان خدمات پزشکی به آحاد جامعه بخصوص مناطق روستایی و محروم از مهمترین ساز و کارها و اصول مسلم مدیریت جدید دانشگاه علومپزشکی استان ایلام خواهد بود.

در پایان این مراسم پانزدهمین هنرستان بهیاری استان ایلام در شهرستان آبدانان با حضور مردم و مدیران محلی و مدیران کل فنی وحرفه ای و آموزش و پرورش استان افتتاح و آغاز بکار کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.