تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در ایلام استانداردسازی شد

یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در ایلام استانداردسازی شد
ایلام - مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ کلاس

در این استان استانداردسازی شده است، گفت: در حال حاضر هیچ گونه بخاری نفتی غیر استاندارد در سطح مدارس استان استفاده نمی شود.

“جلال حمره” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۱ پروژه آموزشی با ۳۴۱ کلاس درس احداث و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم توجه ویژه ای به روستاهای این استان شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰ پروژه با ۲۰۱ کلاس درس( ۷۰ درصد از کل مدارس احداث شده) مربوط به مناطق روستایی و عشایری استان بوده است.

حمره با بیان اینکه ۱۵ مدرسه عشایری با سازه کانکسی با دارا بودن حد نصاب دانش آموز در سطح استان شناسایی شده است، ابراز کرد: برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی مناسب با کمک خیرین و نیکوکاران اقدامات لازم انجام و به پیمانکار برای ساخت واگذار شد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان ایلام با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و سه مدرسه دیگر تا دهه فجر به بهره برداری می رسد، گفت: ۲ مدرسه دیگر نیز که در مناطق بسیار صعب العبور قرار دارند تا پایان امسال آماده و به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر تلاش این اداره کل در راستای استانداردسازی مدارس سطح استان، تصریح کرد: برای حذف مدارس غیر استاندارد کانکسی در سطح استان، برای ساخت چهار مدرسه در مناطق محروم استان با خیرین تفاهم نامه منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی آنها شروع می شود.

حمره تصریح کرد: همچنین برای حذف این گونه مدارس در سطح استان با بنیاد علوی تفاهمات لازم منعقد شده که چهار مدرسه عشایری در شهرستان هلیلان با روش صنعتی و پیش ساخته اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مدارس استان از استحکام لازم برخوردار و به روز هستند، ابراز کرد: کمتر از ۲۰ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی و یا بازسازی دارند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان ایلام یاداور شد: این در حالی است که در سال ۸۲ بیش از ۷۰ درصد مدارس نیاز به مقاوم سازی و یا بازسازی داشته اند.

حمره با تاکید بر اینکه از نظر استانداردسازی سیستم های گرمایشی، در حال حاضر هیچ گونه بخاری نفتی غیر استاندارد در سطح مدارس استان استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۴۰۰ مدرسه با یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان ایلام استانداردسازی شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۲۰۰ مدرسه و واحد آموزشی در سطح استان ایلام وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.