تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزارت خارجه پیشنهاد کرد:

چگونه نهادهای بین‌المللی را علیه صهیونیست‌ها بسیج کنیم؟

چگونه نهادهای بین‌المللی را علیه صهیونیست‌ها بسیج کنیم؟
تهران- رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد وزارت خارجه، گفت:

 

برای اعمال فشار سیاسی نیاز به لابی و یارکشی داریم تا نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلف را علیه جنایات صهیونیست‌ها بسیج کنیم.

محمود خانی جوی‌آباد روز سه شنبه در نشست بررسی راهکاری عملیاتی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وزارت امور خارجه سه کار مهم را درخصوص جنایت رژیم صهیونیستی در غزه در دستور کار خود قرار داده که نخستین آن توقف کامل جنگ است و در همین خصوص پیشنهاد نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد.

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد وزارت خارجه افزود: وزارت خارجه در دومین اقدام به دنبال بازگشایی راهی برای کمک‌های بشر دوستانه به مردم فلسطین در غزه است که با ۲۰ آژانس مختلف سازمان ملل مستقر در تهران همکاری‌های لازم در این خصوص انجام داده است.

خانی درباره همپوشانی حقوق بشر و حقوق بین‌المللی بشردوستانه یادآور شد: میثاق‌های سیاسی، مدنی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی ‌مسائل مربوط به غزه را در برمی‌گیرد و باید از این حقوق استفاده کرد و جنایات صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کنیم.

وی مهمترین این حقوق را حق حیات دانست که رژیم صهیونیستی اقدام به کشته شدن زنان و مردان می‌کند و در ادامه گفت: شکنجه، اعمال غیرانسانی، تبعیض از جمله مواردی است که صهیونیست‌ها اجازه اعمال آنها را ندارند و باید از این موارد که توسط صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌شود علیه خود آنها در دادگاه‌های بین‌المللی استفاده کرد.

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد وزارت خارجه ادامه داد: حقوق هر انسان برای دسترسی به آب، بهداشت و دارو، مسکن، کار و غیره حقوق عادی در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه از بین رفته است و باید از این نقض قانون‌ها علیه صهیونیست‌ها استفاده کرد.

خانی درباره راهکارهایی عملی که وزارت خارجه در این حوزه دنبال می‌کند، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی نخستین اقدام است. برای اعمال فشار سیاسی نیاز به لابی و یارکشی داریم تا نهادهای وسیع بین‌المللی و کشورهای مختلف را علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها بسیج کنیم.

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد وزارت خارجه یادآور شد: وزارت خارجه پیشنهاد داده که رژیم اشغالگر قدس را کمیسیون مقام زن اخراج کنند. البته رژیم صهیونیستی برای عضویت در نهادهای مختلف بین‌المللی فعالیت می‌کند که وزارت خارجه این موضوع را با مکاتبه با نهادهای مختلف بین المللی پیگیری می کند که نسبت به محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه و عدم عضویت این رژیم در نهادهای بین‌المللی اقدام شود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته، ۱۸ قطعنامه علیه صهیونیست‌ها در کمیته‌های مختلف سازمان ملل صادر شده است، گفت: متاسفانه این موارد در سال گذشته به ۱۵ قطعنامه کاهش یافت و می‌توان قطعنامه‌های جدیدی را درباره حقوق بین‌الملل بشردوستانه علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد وزارت خارجه افزود: در آخرین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به پیشنهاد کانادا برگزار شد و هدف آن محکوم کردن حماس و آزادی همه گروگان‌ها بود، فقط ۸۸ کشور به این پیشنهاد رای موافق دادند و تعدادی از آنها از کشورهای بسیار کوچک هستند که باید به ذره بین در نقشه به‌دنبال آنها گشت و ضروری است با تعامل لازم رای این کشورهای کوچک را به سود مردم غزه تغییر داد.

وی ادامه داد: حقوق بین الملل ضمانت اجرای ضعیفی دارد و باید علیه اقدامات آمریکا درخصوص اجماعی که در حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، اقداماتی را انجام دهیم. از جمله مباحث سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای است و وزارت خارجه عزم خود را بر افزایش تعداد «بانک رای حامیان غزه» جزم کرده است.

خانی خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر ترکیه، روسیه و چین علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها رویکردهای خوبی اتخاذ کردند و هر چقدر در حوزه سیاسی تعاملات ما با کشورهای جهان علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها افزایش یابد، آرای مناسب سیاسی در محکوم کردن این رژیم کسب خواهیم کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.