تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

۹۷۸ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

۹۷۸ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد
ایلام -  مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۹۷۸ میلیون دلار انواع کالا از ابتدای سال جاری

تا پایان مهرماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

«روح الله غلامی» روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: میزان صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران در هفت ماهه سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۹۷۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، کاشی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی می‌باشد.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: همچنین در مدت یاد شده تعداد ۵ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر از مرز مهران تردد کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

غلامی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا نیز ۳۹ پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی این میزان پرونده بالغ بر ۲۳۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان ایلام به موفقیت های به دست آمده در گمرک ایلام اشاره کرد و گفت: این گمرک از نظر صادرات برای سومین سال متوالی در رتبه نخست بین ۱۲ گمرک مرزی با کشور عراق قرار دارد.

غلامی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.

وی با بیان اینکه سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمام سالهای فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، افزود: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد.

مرز مهران در استان ایلام یکی از کانون های اصلی مراودات تجاری و تردد زوار عتبات عالیات در کشور است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.