تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان با تجربه‌های ناب، ایرانی باشکوه خواهند ساخت

معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان با تجربه‌های ناب، ایرانی باشکوه خواهند ساخت
تهران - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:

 اگر دانش‌آموزان فرصت تجربه‌های بکر و ناب را داشته باشند در آینده به یقین ایرانی باشکوه خواهند ساخت.

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان؛ روز دانش‌آموز، درباره انتظارها از دانش‌آموزان برای ساخت آینده کشور، اظهار داشت: آینده کشور را دانش‌آموزان و مدرسه‌های کشور می‌سازند؛ بنابراین پیش از اینکه از دانش‌آموزان انتظار داشته باشیم، از مسئولان، معلمان، مربیان و اولیا انتظار داریم که فرصت‌های نقش‌آفرینی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی افزود: اگر آنها بخواهند آینده‌ای برای ما بسازند، امروز باید تمرین مسئولیت‌پذیری و ایده‌پردازی، خلاقیت، تلاش و کوشش را انجام دهند همچنین ایمان و امید آنها ارتقا یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار ما این است که دانش‌آموزان هم به میدان بیایند و در جنبه‌های خواندن دروس رسمی و جنبه‌های نقش‌آفرینی اجتماعی دست از پا نشینند.

افزایش معرفت و شناخت دانش‌آموزان در مسائل غزه

باقرزاده درباره نقش دانش‌آموزان در اقدامات اخیر صهیونیست جهانی که در غزه مرتکب شده است، افزود: اولین اقدام این است که به معرفت افزایی و دانش‌افزایی نسبت به این موضوع در بین دانش‌آموزان بپردازیم؛ بنابراین تعداد بسیاری از کلیپ‌ها، بسته‌های صوتی و تصویری در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با جنایات صهیونیست‌ها و اشغالگری آنها تهیه شده که در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه شاد منتشر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین از کارشناس‌هایی دعوت شده است تا در مدارس با دانش آموزان به گفت‌وگو بنشینند و دانش‌آموزان از نزدیک سوالات خود را در این زمینه مطرح کنند.

باقرزاده افزود: معلمان هم در مدارس نسبت به افزایش دانش، معرفت و انگیزه دانش‌آموزان نسبت به شناخت ظالم و مظلومان و استکبار جهانی تلاش می‌کنند همچنین پویش‌های دانش‌آموزی مانند «میدان فلسطین» و «طوفان آب» راه‌اندازی شد و تولید ۲ سرود درباره جنایات اخیر اسرائیل تهیه شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سیزدهم آبان روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی است که در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) به نماد عزت، مقاومت، دشمن‌شکنی و استکبارستیزی ملت ایران و سرشکستگی و خفت و خواری دشمنان این مرز و بوم تبدیل شده و روزی است که باطن مداخله گر و جاسوس مسلک شیطان بزرگ برملا شد و تجربیات و درس‌های گرانبهایی از این روز عزیز در نزد ایرانیان و آزادیخواهان جهان به یادگار ماند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.