تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

حمایت مردم ایلام از مظلومان فلسطینی در راهپیمایی ۱۳ آبان

حمایت مردم ایلام از مظلومان فلسطینی در راهپیمایی ۱۳ آبان
ایلام - مردم خشمگین ایلام در سیزدهمین روز از آبان ماه سال جاری،

در حالی راهپیمایی گرامیداشت روز دانش آموز را برگزار کردند که این روزها عاصی و دردمند از وضعیت غزه هستند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین روز از آبان ماه و گرامیداشت روز دانش آموز از راه رسید و مردم ولایی ایلام امسال هم به مثابه سال های گذشته با وجود هوای سرد و بارانی به خیابان ها آمدند تا خشم و خروش انقلابی خود را بر سر سردمداران جهان سلطه فریاد بزنند.

امروز و همزمان با سیزدهم آبان ماه اقشار مختلف مردم در کنار دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به راهپیمایی پرداختند.

اما راهپیمایی امروز آنها متفاوت تر از همیشه و با رنگ و بویی فلسطینی برگزار شد هرچند که در تمامی سال های گذشته دفاع از مردم مظلوم فلسطین و شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل جزو لاینفک شعارهای مردم استان بوده است.

راهپیمایان ایلامی در روز ۱۳ آبان امسال با در دست داشتن پرچم فلسطین و حزب الله و دست نوشته ها و پلاکاردهایی با محتوای دفاع از فلسطین، روز دانش آموز را گرامی داشتند.

آنها که این روزها سوگوار و دل ریش از فجایع انسانی و نسل کشی رژیم غاصب اسرائیل در غزه هستند، راهپیمایی سیزدهم آبان ماه را فرصتی مغتنم برشمردند تا منادی بی پناهی و مظلومیت مردم باریکه غزه باشند.

دفاع از مردم مظلوم و درد کشیده غزه یک آرمان مقدس برای مردم ولایتمدار ایلام است و در راهپیمایی امروز خشم، نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل و حامیان این رژیم به ویژه آمریکای جهانخوار ابراز کردند.

بارش باران رحمت الهی و سرمای هوا نیز مانع از حضور مردم خداجو و ظلم ستیز ایلام در خیابان ها نشد و اقشار مختلف آنها دوشادوش دانش آموزان و مسئولان فریاد آزادی قدس شریف را سر دادند.

مردم ایلام در راهپیمایی امروز شعارهایی چون “الله اکبر”، “مرگ بر آمریکا و اسرائیل”، “شعار اصلی ما مرگ بر آمریکا”، “مثلث شوم و پلید ابلیس آمریکا و اسرائیل و انگلیس”، “امروز روز سیزدهم آبان است روز تسخیر لانه شیطان است”، ” با غزه همدردیم آماده نبردیم”، َ”اسراییل بی ریشه غزه تسلیم نمیشه”، “شعار ملت و دین فلسطین فلسطین”، “پیرو خط رهبریم دشمن هر ستمگریم”، “مرگ بر منافق”، “پیروزی با حماس است اسرائیل در هراس است”، “ماییم و جنگ بعدی از غزه تا تلاویو”، “سیزدهم آبان ماه صلابت ملت است روز شکست کفر و عزت این ملت است”، “لطف خدا که این همه عیان است پشت و پناه ملت ایران است”، “جنایت منطقه زیر سر آمریکاست کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست” و “نصر من الله و فتح الغیب مرگ بر آمریکای مردم فریب” را سر دادند.

“کودک کشی هنر نیست غزه مگر بشر نیست”، “دشمن در چه فکریه دنیا پر از بسیجیه”، “حکومت آمریکا حکومت فاشیست است کاخ سفید همیشه حامی صهیونیست است”، “این سخن جاوید روح خداست ام الفاسد قرن ما آمریکاست”، “دانشجوی پیرو خط امام بر تو و همت تو سلام”، “ما ملتی بصریم ذلت نمی پذریم”، “ما ملتی آگهیم پیرو ثارالهیم”، “ما پیرو رهبریم فرمان از او می بریم”، “آمریکای جهان خوار سردمدار استکبار”، “آمریکا جهان خوار این را باید بداند دز عزم ملت ما تهدید اثر ندارد”، “فشار و زور و تهدید این منطق آمریکاست تحریم و ظلم و ستم سه حربه آمریکاست” از دیگر شعارهای مردم ایلام بود که امروز در یوم الله ۱۳ آبان فریاد زدند.

عشایر با لباس محلی و اسلحه به دست و دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی با عروسک هایی در دست به نشانه همبستگی با کودکان غزه، مردان و زنان کهنسال و کودکان همراه والدین خود در راهپیمایی پرشور ۱۳ آبان شرکت داشتند.

گروه سرود ۲ هزار نفره نسل آرمانی و یکصدا ایران من، آتش زدن پرچم های منحوس اسرائیل و آمریکا، قرائت بیانیه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین “علی رضایی” مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در محوطه مصلی امام خمینی (ره) پایان بخش برنامه های روز سیزدهم آبان ماه امسال شهر ایلام بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.