تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

کلاف کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بهم پیچید؛

ابقای درستکار با پیشروی کاوه تا یک‌قدمی نیمکت پژمان؟!

ابقای درستکار با پیشروی کاوه تا یک‌قدمی نیمکت پژمان؟!
تهران- فرضیه تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پیش از المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی هر روز کم‌تر از روز قبل می‌شود

که به نظر می‌رسد در صورت ناگزیر بودن فدراسیون برای انجام این تغییرات، محسن کاوه محتمل‌ترین گزینه باشد.

هت‌تریک طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو آن‌سان که ناجی کاروان ایران در چین شد، نسخه کارآمدی برای تثبت پایه‌های لرزان صندلی سرمربی‌گری پژمان درستکار نبود. رفیق گرمابه و گلستان علیرضا دبیر که شکست‌های سریالی شاگردانش برابر حریفان مستقیم به خصوص در پیکارهای جهانی بلگراد، مدتی است نقل محافل نقادان شده، بعد از پایان رقابت‌های هانگژو این بار به صورت مستقیم توسط خود رئیس فدراسیون نقد شد و دبیر که کاملا فضای کار و رفاقت را به درستی از هم جدا کرده با حضور در یک برنامه تلویزیونی صراحتا از احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد صحبت کرد.

درستکار به فاصله دو روز بعد از نقد رئیس فدراسیون، در نشست خبری با اصحاب رسانه مدعی شد تغییرات حق دبیر است و جایگاه او هم در کادر فنی موروثی نیست. او این‌ها را گفت و به فاصله ۵ روز بعد، هر دو زانوی مصدومش را به تیغ جراحان سپرد تا شایعات در خصوص آغاز تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد قوت بگیرد.

به‌خصوص این‌که پیش‌تر و در تاریخ دوم آبان‌ماه، با حکم علیرضا دبیر، محسن کاوه مدیر فنی سابق تیم‌های ملی کشتی آزاد، به عنوان مشاور ارشد در امور فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و ناظر و نماینده ویژه رئیس فدراسیون در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان منصوب شد.

پیش‌روی کاوه تا یک قدمی نیکمت تیم ملی کشتی آزاد از یک سو و جراحی پای درستکار از سوی دیگر دست به دست هم داد تا تحلیل‌گران، به گمانه‌زنی درخصوص آینده نیمکت تیم ملی کشتی آزاد ایران بپردازند.

در وهله اول برخی تحلیل‌ها حاکی از آن بود که درستکار درحالی در فاصله ۱۰ ماه مانده به المپیک زیر تیغ رفته که به احتمال زیاد بعدتر عنوان ‌کند به دلیل طولانی بودن پروسه درمان، امکان همراهی با تیم ملی را ندارد و محترمانه از صندلی سرمربی‌گری تیم ملی کنار بکشد.

بعضی‌ها هم عکس این تحلیل را محتمل دانستند و انجام دو عمل جراحی بزرگ روز دو زانوی درستکار را اقدامی هوشمندانه از سوی او خواندند تا پروسه درمانش کوتاه شود و به حضورش در راس کادرفنی تیم ملی دست کم تا المپیک ادامه دهد.

درحالی که بازار گمانه‌زنی‌ها در خصوص رفتن یا ماندن درستکار داغ بود، شایعاتی درخصوص احتمال حضور اکبر فلاح در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به گوش رسید و حتی گفته شد از فلاح برای آموزش فنون سر و گردن‌گیری به کشتی‌گیران دعوت به کار شده و به زودی او جانشین ماگومد عیسی‌حاجی‌اف نایب قهرمان اسبق جهان از روسیه می‌شود؛ احتمالی که البته قویا از سوی فلاح رد شد تا بگوید: اصلا چیزی درخصوص حضورم در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد مطرح نشده و من هم پیشنهادی نداشتم.

در این بحبوحه انتشار کلیپی از یکی دیگر از پیشکسوتان عنوان‌دار کشتی روی سایت فدراسیون کشتی، گمانه‌زنی‌ها را به سمت و سوی دیگری منحرف کرد تا این بار ادعا شود با حل شدن اختلافات جدی علیرضا دبیر و این پیشکسوت طلایی ایران، او به‌ زودی به فدراسیون کشتی برمی‌گردد و حتی خیلی‌ها او را گزینه سرمربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد ایران دانستند.

این گمانه‌زنی‌ها درحالی دهان به دهان چرخید که حتی اگر اختلافات دبیر و با برخی از پیشکسوتان را برای همیشه حل شده بدانیم، هنوز در خصوص حل و فصل شدن اختلافات ریشه‌ای بین فلاح و کاوه شائبه‌هایی وجود دارد.

به هر تقدیر بر کسی پوشیده نیست که فدراسیون کشتی در سال المپیک، عزم خود را برای تقویت کادر فنی کشتی آزاد با استفاده از نظرات مشورتی پیشکسوتان کاملا جزم کرده. اما آن‌چه مشخص است این که در بازه زمانی کوتاه ۱۰ ماهه تا المپیک پاریس، بعید است که فدراسیون کشتی دست به تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزند.

مگر این‌که اتفاق خاصی رخ دهد که در این صورت هم به نظر می‌رسد محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی درستکار، کسی نباشد جز محسن کاوه.

با این حال اما در راستای تقویت سایر کادرفنی که هم‌اکنون متشکل از مصطفی آقاجانی، احسان امینی، اباذر اسلامی به‌عنوان مربیان تیم ملی، قطعا فدراسیون می‌تواند دست به انتخاب‌های بهتری بزند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.