تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

استاندار ایلام: ایل خزل در عملیات فتح “میمک” حماسه خلق کردند

استاندار ایلام: ایل خزل در عملیات فتح “میمک” حماسه خلق کردند
ایلام- استاندار ایلام با اشاره به نقش مردم غیور و عشایر این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت:

 ایل خزل در عملیات فتح “میمک” حماسه ماندگاری خلق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام‌نیا” روز سه‌شنبه در یادواره‌ سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ سه هزار شهید استان و شهدای ایل غیور خزل، اظهار کرد: شهدا جهاد در راه خدا را سرلوحه‌ کار خود قرار دادند و در دوران دفاع مقدس همه محاسبات دشمن را برهم زدند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس جبهه‌ استکبار برای نابودی نظام اسلامی دست به هر اقدامی می‌زد، افزود: در دوران دفاع مقدس، منافقین و تجزیه‌طلبان در چهار طرف کشور، غائله به‌پا کردند و صدام با حمایت جبهه‌ استکبار، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد و اذعان داشت در کم‌ترین زمان خرمشهر و اهواز را تصرف و ظرف یک هفته به پایتخت می‌رسد که با از جان‌گذشتگی رزمندگان که لباس تقوا بر تن کردند، به جبهه‌ها شتافتند، اسلحه به دست گرفتند و ایستادگی کرده و دشمن را شکست دادند.

استاندار ایلام با اشاره به این سخن حضرت امام علی(ع) فرمودند که «جهاد لباس تقوا و زره محکم خداوند متعال است و اگر جامعه‌ای از جهاد فاصله گرفته باشد قطع به یقین آن جامعه گمراهی را در پیش گرفته است»، افزود: دلاور مندان ایرانی همزمان با حمله عراق به مرزهای ایران با وجود کمبود امکانات، تجهیزات و نفرات به جبهه ها اعزام شدند و با در پیش گرفتن تقوا، اخلاص و پیروی از ولایت فقیه، به پیروزی دست یافتند.

بهرام نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در وصف شهدا، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهدا کمتر از شهادت نیست» و برگزاری همین یادواره‌هاست که فرهنگ شهادت را نهادینه می‌کند.

وی با یادآوری نقش ایل خزل در عملیات فتح میمک در ابتدای جنگ تحمیلی، گفت: ارتش و نیروهای سپاه با کمک ایل بزرگ و عشایر خزل با خون خود میثاق‌نامه امضا کردند و متحد شدند که نتیجه‌ آن، فتح میمک شد.

استاندار ایلام با قدردانی از همه‌ دست‌اندارکاران برگزاری یادواره‌ سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، تصریح کرد: این یادواره‌ مردمی هم‌چون سال‌های گذشته، مردمی و باشکوه برپا شد که در این راستا از همه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

بهرام نیا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه توسط رژیم جعلی اسرائیل، خاطرنشان کرد: مردم غزه با مجاهدت خود و با تاسی از شهدا و با انجام عملیات طوفان الاقصی، هیمنه‌ی پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را که مورد حمایت همه‌جانبه‌ جبهه‌ استکبار است را در هم شکستند.

ایل خزل یکی از ایل های حوزه شمال استان ایلام است که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در اجرای عملیات های پیروزمندان رزمندگان اسلامی داشتند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.