تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

۲۳ هزار میلیارد ریال هزینه، برای پروژه های راهداری استان ایلام در دولت سیزدهم + گزارش تصویری

۲۳ هزار میلیارد ریال هزینه، برای پروژه های راهداری استان ایلام در دولت سیزدهم  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

سید زاهدین چشمه خاور؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام صبح امروز (۱۷ آبان ۱۴۰۲) در نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه عنوان کرد: رسانه ها بازوی قدرتمند در هر  کشوری هستند. امروزه در پیشبرد اهداف تمام جوامع رسانه ها نقش اول را دارند و اطلاع رسانی در دنیای امروز نقش پررنگی دارد.

 

ایشان در ادامه به تلاش های راهداری برای پیشرفت عملکرد سازمانی خود اشاره داشت و افزود: ۹۰ درصد پیمانکاران پروژه‌های راهداری ایلام بومی هستند و ۳۰۰ قرارداد در حوزه راهداری طی دولت سیزدهم در این استان منعقد شده است.

 

سید زاهدین چشمه خاور اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای راهداری استان ایلام بحث تأمین نیروی انسانی است چرا که این اداره کل ۱۳۲ پست خالی اداری دارد و تلاش های بسیار زیادی در استان ایلام انجام شده که در جریان سفر ریاست جمهور به استان بحث استخدام ۵۰ کارشناس در حوزه راهداری استان اخذ شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام به انعقاد ۳۰۰ قرارداد راهداری طی دولت سیزدهم در استان اشاره داشت و افزود: ۹۰ درصد پیمانکاران پروژه های راهداری استان ایلام بومی هستند و سه هزار کیلومتر جاده در استان ایلام تحت نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد و سال گذشته ۴۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در این مسیرها صورت گرفته است.

 

چشمه خاور یادآور شد: بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال طی دولت سیزدهم در پروژه های راهداری استان ایلام هزینه شده که شامل ایمن سازی، روکش آسفالت، نصب تابلو بوده و روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از مرز مهران در طول سال تردد دارند.

 

وی تصریح کرد: طی ماه صفر سال گذشته تا پایان ماه صفر امسال بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند و نیز ۶ هزار کیلومتر راه در استان ایلام توسط راهداری طی سال گذشته خط کشی شده و سه هزار کیلومتر از راه های استان ایلام خط کشی شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: هزینه هر کیلومتر خط کشی ۲۵۰ میلیون ریال هزینه دارد و ۷۱ هزار عدد تابلو در سطح جاده های استان ایلام توسط راهداری نصب شده است.

 

چشمه خاور با اشاره به مشکلات کمبود بلیط اتوبوس در استان ایلام، افزود: طی ایام کرونا ۱۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی استان خارج و این مهم باعث کمبود اتوبوس در استان شد همچنین روزانه بین ۶ تا هفت اتوبوس برای جابجایی مسافران در شهر ایلام نیاز است.

 

وی خاطرنشان ساخت: در آینده یک شرکت حمل و نقل با ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد استان می شود و بخش زیادی از مشکلات و کمبودهای بلیط اتوبوس در استان ایلام حل می شود و بحث واردات اتوبوس در کشور نیز در حال انجام است، سهم استان نیز در بحث واردات اتوبوس به کشور ۲۰ دستگاه است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در پایان افزود: آسفالت مسیر های ایلام به مهران به طول ۴۰ کیلومتر، آبدانان ۵۰ کیلومتر، سه راه ملکشاهی، چوار رفت و برگشت انجام شده، در دو هفته گذشته و در یکی از روستاهای شهرستان ملکشاهی ۱۲/۵ کیلومتر و در هلیلان ۱۰ کیلومتر در حوزه سیروان ۱۳ کیلومتر و نیز در محور زرنه ۱۵ کیلومتر آسفالت انجام گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.