تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

معاون وزارت بهداشت: تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد

معاون وزارت بهداشت: تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد
ایلام - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

تولید علم که نمادی از قدرت است باید در راستای حل مشکلات و مسائل جامعه باشد.

“یونس پناهی” روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با بیان اینکه برخی ها نگرانند که نباید همه چیز را به مقاله وصل کرد، اظهار کرد: تولید علم معادل تولید مقاله نیست اما راه فناوری از این مسیر می گذرد.

وی تاکید کرد: مقاله زبان پویای گفت و گو بین علماست و دانشجویان، محققان و دانشمندان باید تولید مقاله را در راستای حل مشکلات جامعه را مد نظر قرار دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در زمینه تولید مقاله رتبه ۱۵ دنیا را دارد اما این رتبه در حوزه فناوری ۶۰ است که نشان می دهد تولیدات علمی دانشمندان به تولید و توسعه فناوری منجر نمی شود.

پناهی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازها در کشور، مرجعیت علمی دانشگاه هاست و با وجود دانشگاه های بزرگ ما نباید مصرف کننده علم دیگران باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این وزارتخانه برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت تعریف شده است و برای نخستین بار بودجه متناسب با نیاز و برنامه تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: همه روسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید کنکاش کرده و توانمندی های مناطق را شناسایی کنند تا در دانشگاه به مرجعیت علمی مورد نظر برسیم.

پناهی بیان کرد: به دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص ماموریت ویژه داده شده و باید مدیر جدید از این ظرفیت برای کشور و منطقه استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی ایلام وجود اعضای هیئت علمی پژوهشگر بسیار توانمندی است که خوشبختانه جایگاه این دانشگاه را در بحث علمی ارتقا داده و آینده‌ای روشن در انتظار ان است.

“شهریار عباسی” خاطرنشان کرد: چالش‌هایی در حوزه بهداشت و درمان استان ایلام وجود دارد و نیازمند حمایت وزارت بهداشت و همچنین همت همه جانبه اعضای دانشگاه است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت باید نگاه متفاوت و متمایزی به استان ایلام نسبت به استان‌های توسعه یافته داشته و در تامین اعتبارات و رفع مشکلات و چالش‌ها به استان ایلام کمک کند.

رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: مدیریت یک مجموعه بزرگ همچون دانشگاه علوم پزشکی ایلام پرچالش است و ما باید برای این چالش‌ها برنامه استراتژیک داشته باشیم و در این راستا به کمک همه همکاران نیازمندیم.

دکتر ” هدایت حیدری‌زاده” ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از توانمندی و مسئولیت پذیری کارکنان در این دانشگاه استفاده کنیم و با افزایش درآمدهای اختصاصی، اعتبارات جاری و ردیف‌های بودجه‌ای را نیز از وزارتخانه پیگیری کنیم و همچنین با کمک سازمان برنامه و بودجه مشکلات را رفع کنیم.

در این آیین با قدردانی از زحمات دکتر “جاسم محمدی”، دکتر “هدایت حیدری زاده” به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام منصوب شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.