تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

کوچ رحیل جانباز ۷۰ درصد ایلامی از سرای فانی به دیار باقی

کوچ رحیل جانباز ۷۰ درصد ایلامی از سرای فانی به دیار باقی
ایلام - دیروز ایلام یکی از دلاورمردان روزهای خون و حماسه این استان و یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس

را از دست داد و مردم ولایی ایلام خود را برای تشییع پیکر این جانباز آزاده آماده کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاج “شیرعلی رحمانی” که از ناحیه هر ۲ چشم، یک دست و یک پا به افتخار و شرف جانبازی نائل آمده بود، دیروز پس از سال ها تحمل جراحت های ناشی از جنگ و دلتنگی از فراغ یاران و همرزمان شهیدش، آسمانی شد و بال در بال فرشتگان عرش کبریایی، به سوی ملکوت و دیدار رفیقان دوران نبردش پرواز کرد.

دیروز خبری تاسف بار در سرخط اول رسانه های جمعی استان و حتی رسانه های ملی شد، خبر عروج مرد نستوه روزگاران نبرد، حزنی عمیق را بر دلها افکند و شراره های این مصیبت گران سنگ، همرزمان دوران جنگ تحمیلیش را بیشتر آزرد.

شهید حاج “شیرعلی رحمانی” یکی از هزاران جانباز استان که رنج دوران سخت جانبازی را به جان خرید و هرچند بهترین سال های عمرش را به جبر روزگار ویلچرنشین شد، اما بدون شک هیبت دلاورانه اش، طعنه می زد بر استواری درختان سرو و صنوبر.

در پی شهادت این جانباز سرافراز، مسئولان استان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه استان و بسیاری دیگر از شخصیت های استان در پیام های جداگانه ای، این ضایعه دردناک را تسلیت و تعزیت گفتند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، آیین تشییع و به خاک سپاری این جانباز شهید فردا از محل میدان شهدا تا روبروی سپاه ناحیه ایلام برگزار خواهد شد.

جانباز شهید رحمانی سال ۱۳۳۴ خورشیدی در یکی از روستاهای بخش بولی از توابع چوار دیده به جهان گشود و سپس در همان دوران کودکی همراه با خانواده اش عازم کشور عراق شد و در پنج سالگی پدرش را از دست داد.

دوران کودکی و جوانی این شهید در عراق سپری شد و سپس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وی بار دیگر همراه با خانواده اش راهی ایران شد و با شروع جنگ تحمیلی با ۲۷ سال سن، رفتن به جبهه های جنگ و رزم و پیکار با صدامیان آرامش را از وی ربود.

شهید رحمانی هرچند سال ۶۱ و همزمان با بازپس گیری خرمشهر رخت دامادی بر تن کرد، اما پیوند زناشویی وی را از جبهه ها بازنداشت و در همان سال های اولیه جنگ تحمیلی به کرات مجروح شد اما هر بار راسخ تر از گذشته عازم خطوط مقدم جبهه ها می شد.

وی در همان سال اول زندگی مشترکش در حالی که چشم انتظار تولد اولین فرزندش بود، اما جراحت سنگین در خطوط مقدم جبهه باعث نابینایی هر ۲ چشم و قطع یک دست و یک پا وی شد و بیش از چهار دهه شهید زنده نام گرفت.

جانباز شهید رحمانی چندین بار با مقام معظم رهبری دیدار داشت و مصاحفه وی با رهبر فرزانه انقلاب در سال ۱۳۹۴ همچنان در اذهان مانده است.

شهید والامقام که خود و خانواده اش عمری را با جراحت های ناشی از جنگ و جانبازی وی سپری کردند، دارای هفت فرزند است.

وی با وجود مشکلات جسمانی ناشی از جانبازی خود، موفق به حفظ تمام قرآن کریم شد.

این شهید طی ماه های اخیر به علت شدت یافتن جراحات ناشی از جنگ در کما به سر می برد تا آنکه دیروز پس از چهار دهه تحمل درد بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، سنگر (دیدگاه) صدام، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

طبق اسناد به جای مانده و متقن، جنگ تحمیلی در استان ایلام شروع و در همین استان هم خاتمه یافت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.