تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۳۶

۸۶ درصد نیروهای شاغل در پتروشیمی ایلام بومی است

۸۶ درصد نیروهای شاغل در پتروشیمی ایلام بومی است
ایلام - مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه ۸۶ درصد نیروهای شاغل در پتروشیمی ایلام بومی است، گفت:

 سرمایه نیروی انسانی، فرهنگ کار و تلاش و ارتقای آن در استان ایلام بایستی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “علی عسگری”، شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام و نشست با مدیرعامل این شرکت، با تقدیر از همه دست اندرکاران و متولیان راه اندازی این شرکت در استان ایلام از گذشته تا کنون، اظهار کرد: این شرکت در طول تاریخ احداث تا کنون با فراز و نشیب هایی مواجه بوده اما یک ثروت عظیم در ایلام به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی ایلام، یکی از شرکت های پتروشیمی کم نظیر در کشور به حساب می آید، افزود: این شرکت با کاهش خوراک در منطقه با مشکلاتی مواجه بوده است که تلاش می شود که برای سودآور شدن این شرکت و رشد فعالیت های آن برای خوراک، اقدامات مناسبی به منظور کاوش و استخراج گاز بیشتر برای پتروشیمی انجام شود.

عسگری با تاکید بر پیگیری مدیرعامل و مسئولان این شرکت در راستای رونق، تحرک و صادرات بیشتر به منظور رشد تولید در استان، اظهار گرد: صنایع گوناگونی در این مجتمع مشغول به فعالیت بوده و بر اساس آماری که اعلام شده حدود ۱۴ درصد نیروهای متخصص این مجتمع غیربومی و ۸۶ درصد افراد شاغل بومی هستند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه به کار گیری این حجم از نیرو در پتروشیمی ایلام این یک افتخار بزرگ برای استان است، ابراز کرد: این امر موجب می شود که قله ای از صنعت، دانش، تجربه و سرمایه در استان شکل گرفته و سطح استان را ارتقاء دهد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی سرمایه نیروی انسانی، فرهنگ کار و تلاش و ارتقای آن در استان ایلام تقویت شود، گفت: مدیران شرکت پتروشیمی ایلام می بایست با بخش های فرهنگی و صنعتی و مردم همکاری و تعامل لازم را داشته باشند، این مجموعه، مرکزی بسیار مهم است و از مردم استان نیز انتظار می رود که این مجموعه را حمایت و حفاظت کنند.

عسگری یادآور شد: قطعا در پایین دست این شرکت نیز طرح ها و پروژه هایی شکل خواهد گرفت که موجب توسعه و ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری در پتروشیمی ایلام

مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: تا کنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

“سید غلامحسن گرشاسبی” با بیان اینکه کمبود خوراک و زیان انباشته مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی این شرکت است، تصریح کرد: استثنایی‌ترین واحد شیرین‌سازی کشور در پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، پتروشیمی ایلام بیش از ۸۵ درصد تحقق برنامه تولید داشته است.

گرشاسبی با اشاره به اینکه روند تولید اتیلن در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۹۲ تن اتیلن تولید شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام یادآور شد: ایستگاه تخلیه و بارگیری C۵ تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد نیروهای این مجتمع بومی استان ایلام هستند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.