تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

هیچ زوجی در استان نباید معطل دریافت وام ازدواج باشد

هیچ زوجی در استان نباید معطل دریافت وام ازدواج باشد
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه هیچ زوجی در استان نباید معطل دریافت وام ازدواج باشد، گفت:

اشتغال و کارآفرینی رابطه مستقیمی با موضوع ساماندهی امور جوانان دارد و بانک ها در این دو بخش، تعامل لازم را با متقاضیان تسهیلات بانکی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام نیا» روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با قدردانی از بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج ابراز کرد: لازم است که بانک های استان در زمینه تسهیل در پرداخت وام های ازدواج از جمله بحث ضامن تعامل لازم را با جوانان متقاضی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان باید همه‌ تلاش خود را به‌کار گیرد که هیچ یک از زوج‌های جوان استان، معطل دریافت وام ازدواج بمانند.

استاندار ایلام با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور، گفت: نباید پروسه‌ها و شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره‌ تخصصی ازدواج و خانواده دشوار شود چراکه این مراکز مشاوره‌ تخصصی ازدواج و خانواده، هم منبع درآمد است و هم جوانان را ترغیب به ازدواج می‌کند.

بهرام نیا یادآور شد: کسب رتبه دوم استان ایلام در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج در سطح کشور قابل تقدیر است اما بایستی بانک‌های استان توجه بیشتری در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای برخورداری متقاضیان از تسهیلات ازدواج داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه و تبیین دستاوردهای دولت در همه‌ حوزه‌های صنعتی، پزشکی، اقتصادی و هوافضا، گفت: بایستی در قالب اردوهای راهیان پیشرفت و از طریق فضای مجازی دستاوردهای نظام و دولت انعکاس داده شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: در این استان علاوه بر چهار شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، سد و نیروگاه سیمره و کارخانه‌ سیمان ایلام، چهار پروژه‌ دیگر نظیر نیروگاه صبا، ان‌.جی‌.ال و پتروشیمی دهلران و تونل کبیرکوه پتانسیل و ظرفیت میزبانی از اردوهای راهیان پیشرفت را دارند و چنین پروژه‌هایی می‌توانند امید را در دل جوانان زنده کنند.

بهرام نیا با بیان اینکه در دولت مردمی ایران قوی نرخ مشارکت اقتصادی استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران یک رشد صعودی دارد که گویای رونق اقتصادی، اشتغال و مشارکت اقتصادی است، افزود: در سال ۱۴۰۰ نرخ مشارکت اقتصادی ۳۲ درصد، سال ۱۴۰۱ نرخ مشارکت اقتصادی ۳۲.۵، سال ۱۴۰۲ این نرخ به ۳۲.۸ و در تابستان امسال به ۳۳.۱ رسیده است که به صورت فصلی رشد داشته و این رشد گویای توجه دولت به حوزه اشتغال است.

بهرام نیا ابراز کرد: همه دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی در بخش آسیب‌های اجتماعی پای کار بوده و پاسخگویی باشند، به صورت میدانی وارد عمل شوند و البته باید فعالیت های آنان، منجر به نتیجه شود و عملکرد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی که تغییری ایجاد نکند بی ارزش بوده و زمانی کار مثبت است که شاهد کاهش در حوزه آسیب های اجتماعی باشیم، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های پژوهشی امسال ما بحث خودکشی است‌ و همه‌ ما در بحث خودکشی مسئولیت داریم، از مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام نیز انتظار داریم با جدیت و با همکاری دستگاه‌ها به بحث خودکشی ورود کنند.

اشتغال و رونق اقتصادی پارک پتروشیمی در منطقه آزاد مهران متعلق به همه استان است

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در استان و جانمایی پارک پتروشیمی در منطقه آزاد مهران، اظهار کرد: جانمایی این پارک نقش مهمی در راستای امیدآفرینی در بین قشر جوان و ایجاد اشتغال برای آنان دارد.

بهرام نیا با بیان اینکه امید است که هر چه سریعتر و زودتر مدیر منطقه آزاد نسبت به واگذاری زمین به منظور شروع عملیات اجرایی این مجموعه عظیم اقدام لازم را انجام دهد، افزود: در این پارک ۹۰ طرح در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی طراحی شده است که حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه راه اندازی این پارک کار تأثیرگذار و امیدآفرین در راستای توسعه استان، اشتغال آفرینی است، ابراز کرد: تحقق این پارک، یکی از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان بوده که به ثمر نشسته است و بعد از بررسی های لازم منطقه آزاد مهران برای این جانمایی این پارک در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه جانمایی این پارک در مهران، کار میمون و مبارک بوده و در بهترین نقطه استان بر اساس کار کارشناسی انجام شده است، افزود: اشتغال این پارک و منافع آن مربوط به همه استان بوده و در راستای امید آفرینی و تشویق جوانان به امر ازدواج است.

بهرام نیا با قدردانی از نگاه معاون اول رییس جمهور به استان ایلام، ابراز کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده مقرر شده که خوراک این پارک در قالب مصوبه سفر دوم رییس جمهور خارج از بورس تامین شود.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام به ریاست استاندار ایلام در سالن شهید رجایی با حضور دستگاه های عضو این ستاد برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.