تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

۷۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در ایلام وام خود را دریافت کرده اند

۷۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در ایلام وام خود را دریافت کرده اند
ایلام - دبیر شورای هماهنگی بانک های استان ایلام با بیان اینکه ۷۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در این استان وام خود را دریافت کرده اند، گفت:

 از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۶۹۲ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام به ریاست استاندار ایلام در سالن شهید رجایی با حضور دستگاه های عضو این ستاد برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در این نشست با بیان اینکه امروز بایستی زمینه های لازم برای آشنایی نسل جوان را با دستاوردها و خدمات نظام اسلامی و دولت فراهم کرد، اظهار کرد: اردوهای راهیان پیشرفت یک حرکت جدید برای امیدآفرینی و آشنایی نسل جوان با پیشرفت ها و دستاوردهای نظام اسلامی است.

“محمد سبحان حسنی” با بیان اینکه موضوع جوانان برای دولت سیزدهم بسیار مهم و با اهمیت است، تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت در حوزه جوانان، پرداخت تسهیلات ازدواج است.

وی با تاکید بر راهبری و هدایت جوانان در موضوع اشتغال، یادآور شد: ساز و کارهای بحث اشتغال جوانان مشخص شده است که باید این موضوع مورد توجه دستگاه های اجرایی در حوزه های مهارت آموزی، آموزش حرفه و هماهنگی دستگاه های اجرایی به منظور ایجاد اشتغال جوانان قرار گیرد.

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در استان ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات گفت و شنود جوانان در این استان، اظهار کرد: جلسات مختلفی با حضور جوانان در دستگاه های مختلف اجرایی استان از جمله سازمان بهزیستی، هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها برگزار شده است.

“شهاب شهبازی” گفت: این نشست ها در حوزه سازمان بهزیستی با حضور جوانان موفق معلول در حوزه توان‌بخشی، دختران جوان خانه های سلامت اجتماعی و جوانان تحت پوشش مراکز مثبت زندگی، در حوزه ورزش و جوانان با حضور جوانان عضو سازمان های مردم نهاد و در حوزه هلال احمر با حضور جوانان عضو جمعیت داطلبان این سازمان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در استان با حضور جوانان و نوجوانان، ابراز کرد: تقویت هویت ملی و اعتماد به نفس و مقابله با سیاه نمایی دشمنان از توان علمی، صنعتی، معدنی و گردشگری و سایر حوزه ها، از اهداف برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت است.

شهبازی بیان کرد: در سال جاری با هماهنگی های انجام شده چهار مرکز صنعتی بزرگ استان از جمله پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، کارخانه سیمان ایلام و سد و نیروگاه بزرگ سیمره برای بازدید جوانان و نوجوانان در قالب اردوهای راهیان پیشرفت مشخص شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه دوم بعد از استان تهران را کسب کرده است، ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های این نهاد، ارائه مشاوره به جوانان در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است که در حال حاضر ۶ مرکز در استان فعالیت دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه به صورت میانگین هر ماه ۲ جلسه تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح شهرستان های استان برگزار می شود، ابراز کرد: تمام خدمات این مراکز در حوزه مشاوره ازدواج و خانواده برای جوانان به صورت رایگان ارایه می شود.

تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان ۶ هزار و ۲۸۴ نفر است

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان ۶ هزار و ۲۸۴ نفر است که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۶۹۲ فقره تسهیلات ازدواج معادل ۷۵ درصد کل متقاضیان استان پرداخت شده است.

“طالب یاسمی” با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۹۲ نفر از ثبت نام کنندگان وام ازدواج در صف دریافت تسهیلات هستند، ابراز کرد: پرونده این متقاضیان در شعب بانک های عامل استان تشکیل شده و به زودی نیز با اختصاص اعتبار لازم، تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر پیوست رسانه ای اردوهای راهیان پیشرفت، اظهار کرد: پیشنهاد می شود در برگزاری این اردوها، با همکاری معاونت رسانه ای این اداره کل، خانه مطبوعات و شورای اطلاع رسانی دولت در استان، اصحاب رسانه برای پوشش و اطلاع رسانی در این زمینه کاروان راهیان پیشرفت را همراهی کنند.

“علی هوشمند” خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسایل مورد توجه جوانان اشتغال بوده که لازم است در خصوص اطلاع رسانی و آموزش مشاغل نوپدید و به روز در استان برای فراهم کردن زمینه اشتغال آنان، برنامه ریزی لازم انجام شود./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.