تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

مدیرکل راهداری ایلام: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز ایلام نیاز است

مدیرکل راهداری ایلام: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز ایلام نیاز است
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز این استان خبر داد و گفت:

برای رفع و اصلاح کامل ۱۶ نقطه پرحادثه استان سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتیار نیاز است.

“سید زاهدین چشمه خاور” روز یکشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش روز بدون حادثه همزمان با هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با این هفته امروز رزمایش روز بدون حادثه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را توجه مردم و مسئولان به شکل فزآینده به مباحث مهم ترافیکی و رانندگی و عواقب ناشی از آن ذکر کرد و افزود: آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص حوادث ترافیکی و سوانح جاده ای در ارتقای فرهنگ ایمنی بسیار اثرگذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همه ساله در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه روز ۲۰ نوامبر (۲۸ آبان) به یاد قربانیان حوادث ترافیکی برنامه خاصی برگزار می کنند و امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده رزمایش روز بدون حادثه در استان برگزار شد.

چشمه خاور با بیان اینکه در هفت ماهه سپری شده از سال جاری تردد خودروها در جاده های استان ۲۱ درصد افزایش داشته است، گفت: در این بازه زمانی تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از سوی این سازمان برای رفع نقاط حادثه خیز استان بیان کرد: در این راستا اعتباری افزون بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که مناقصات این حوزه نیز برگزار و پیمانکاران مربوطه مشغول کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۳ هزار میلیارد ریال برای راه های استان هزینه خواهد شد و تا کنون ۸۰ درصد عملیات اجرایی پروژه ها انجام و مابقی نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سومین یکشنبه ماه نوامبر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی «یادبود قربانیان حوادث جاده ای» نام گرفته است.

تصادفات جاده ای در آنی روی می دهند اما علاوه بر تلفات جانی که به جای می گذارند تاثیراتش نیز مدتها خانواده‌ها را ترک نمی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل به منظور نجات جان میلیون ها نفر، سند دهه اقدام برای ایمنی جاده ها (۲۰۲۰ – ۲۰۱۱) را تهیه و معرفی کرده که این سند شامل پنج محور اصلی مدیریت ایمنی جاده ها، بهبود ایمنی زیر ساخت های جاده ای، وسایل نقلیه ایمن تر، بهبود رفتار افراد در جاده ها و بهبود اقدامات پس از تصادف است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.