تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

موسسه های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند

موسسه های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند
ایلام - قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: پیشبرد امور نظام با همراهی و مشارکت مردم با دولت میسر است و وجود موسسات خیریه مردمی یکی از همان بسترهای کاهش فقر و محرومیت در جامعه است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر صباغیان روز چهارشنبه در آیین نکوداشت موسسات خیریه و تشکل های مردمی اظهار کرد: موسسات خیریه و افراد نیکوکار بازوی کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی محسوب می شوند که برای کمک به نیازمندان و فقرا فعالیت خودجوش دارند.

وی افزود: این موسسات خیریه همیشه بدون منت و چشمداشت در حال کمک رسانی به مردم نیازمند هستند.

صباغیان ادامه داد: آنها واسطه خیر برای کاهش رفع فقر و نیازمندی در بین مردم هستند که با حسن خلق و هیچ منتی به مستمندان و فقرا یاری می رسانند.

وی تاکید کرد: بدون شک آثار و برکات کمک بدون چشمداشت این موسسه ها به نیازمندان، در زندکی فردی و اجتماعی و اخروی خود این افراد نمود خواهد داشت.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور هم گفت: موسسات خیریه حلقه واسط بین افراد نیکوکار و نیازمندان هستند.

حبیب اله آسوده افزود: موسسات خیریه به عنوان حلقه های میانی اقدامات نیکوکارانه، هیچ تکلیفی برای انجام فعالیت های خیر ندارند اما برای رضای خداوند در خدمت فقرا و نیکوکاران هستند.

وی تاکید کرد:این موسسات خیریه باری مهم را از دوش کمیته امداد برداشته اند و به صورت خودجوش یاری گر نیازمندان و مستمندان جامعه شده اند.

آسوده با بیان اینکه حمایت از نیازمندان بر همگان امری واجب است، یادآور شد: ترک تحصیل دانش آموزان یا عدم ازدواج جوانان به علت فقر در جامعه اسلامی ایران قابل قبول و پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: همراهی مردم با دولت در کارهای خیر و خداپسندانه موجب تسیهل در بسیاری از امور از جمله ازدواج جوانان و اشتغال زایی برای افراد جوایای کار می شود.

رییس دانشگاه ایلام هم گفت: جامعه کنونی ما به اشاعه فرهنگ خیر بودن نیاز مبرم دارد و ترویج نیکوکاری امنیت روانی و احساسی را به اجتماع تزریق می کند.

“طاهر علیمحمدی” افزود: در دین مبین اسلام عبادت فقط به نماز و روزه یا قرائت قرآن خلاصه نمی شود بلکه ارائه هر خدمتی به مردم که موجب شادی یا گره گشایی از زندگی انها شود هم عبادت خداوند است.

وی تاکید کرد: خیرین و موسسات خیریه با حمایت های بی دریغ خود از نیازمندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، مسیر زندگی بسیاری از آنها را با حمایت های خود تغییر داده اند.

علیمحمدی ادامه داد: به راستی که موسسه های خیریه و افراد خیر همانند دانشگاه انسان ساز و شخصیت ساز هستند.

به گزارش ایرنا، در این همایش تعدادی از موسسه های خیریه و افراد خیر استان تجلیل شدند.

استان ایلام دارای بیش از ۴۰۰ موسسه خیریه فعال است.

این همایش در محل سالن اجتماعات دانشگاه ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استان ایلام و مهمان هایی از لرستان و خوزستان برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.