تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

در چهاردهین نشست کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران؛ شهاب‌الدین صدر: هیچ موضوعی مثل غزه نمی‌توانست وحدت تاریخی در جهان اسلام ایجاد کند

در چهاردهین نشست کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران؛ شهاب‌الدین صدر: هیچ موضوعی مثل غزه نمی‌توانست وحدت تاریخی در جهان اسلام ایجاد کند
تهران  رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت:

امروز جهان اسلام و مسلمانان در نقاط مختلف دنیا و آزادگان عالم، در یک اتحاد و وحدت تاریخی قرار گرفته‌اند و هیچ موضوعی مثل غزه نمی‌توانست چنین وحدتی را ایجاد کند.

«سیدشهاب‌الدین صدر» در چهاردهین نشست کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران با اشاره به ساختار جدید خانه احزاب و اساسنامه آن اظهار کرد: طراحی ساختار جدید اداره خانه احزاب ایران، ساختار خوبی و برگرفته از تمام گرایشات و جریان‌های سیاسی است و تاکنون ترویج این روش در اداره کشور مورد غفلت واقع شده است.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت ادامه داد: تمامی جریانات سیاسی با گرایش‌های مختلف که در چارچوب قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند و آرمان‌های انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری را قبول دارند باید به رسمیت شناخته شوند؛ حال ممکن است برخی از این گرایشات با همدیگر، اختلاف سلیقه و نظر هم داشته باشند که امری طبیعی است لیکن این مدل دارای محاسنی است که فوایدش شامل همه احزاب سیاسی خواهد شد.

صدر با تاکید بر اینکه در موضوعات کلان کشور نباید اختلافی وجود داشته باشد، به نقش خانه احزاب ایران و کارکرد آن در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: برنامه‌ریزی و همفکری در مورد موضوعات و مسائل مشترک بین احزاب می‌تواند موجب توسعه سیاسی، ارتقای سطح آگاهی‌های سیاسی مردم و ارتقای بنیه سیاسی کشور و در نهایت، کادرسازی برای اداره کشور و حکمرانی مطلوب شود.

عضو شورایعالی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما باید اهداف اصلی انقلاب اسلامی و نظام و مصالح عالیه کشور را با کمک یکدیگر، به درستی تبیین کنیم؛ به‌عنوان نمونه استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران یک امر اختلافی نبوده و مورد توافق همه جریانات سیاسی و گرایش‌های مختلف است.

صدر با اشاره به اینکه در بعضی مواقع برخی احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخاب و تشخیص موضوعات کلان ملی دچار اشتباه می شوند گفت: غزه و وقایع آن، یک موضوع تاریخی مهم است و درحال حاضر یک جنایت و نسل کشی در حال وقوع است که قلب هر انسان آزاده ای را به درد آورده و به نقطه عطف در تاریخ تحولات غزه و فلسطین تبدیل شده است؛ لذا اگر فرد یا افرادی در تشخیص این موضوع اشتباه کنند، قطعاً دچار خسران خواهند شد.

وی تاکید کرد: امروز جهان اسلام و مسلمانان در نقاط مختلف دنیا و آزادگان عالم، در یک اتحاد و وحدت تاریخی قرار گرفته‌اند و هیچ موضوعی مثل غزه نمی‌توانست چنین وحدتی را ایجاد کند.

صدر در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه پیش رو گفت: با توجه به چهار راهبرد مهمی که مقام معظم رهبری در فروردین ماه امسال مطرح کردند، احزاب و گروه‌های سیاسی باید به صورت گسترده در مورد برگزاری یک انتخابات پر شور و با مشارکت حداکثری و رقابتی، برنامه‌ریزی و همفکری کنند؛ برگزاری همایش‌های تخصصی در این مورد توسط خانه احزاب ایران می تواند بسیار موثر باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.