تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

آیین تشییع پیکر مطهر پدر شهیدان “پیرحیاتی” در ایوان برگزار شد

آیین تشییع پیکر مطهر پدر شهیدان “پیرحیاتی” در ایوان برگزار شد
ایلام- مراسم تشییع پیکر مطهر حاج "جاسم پیرحیاتی" پدر بزرگوار شهیدان والامقام بسیجی "عبدالمهدی و محمدکریم پیرحیاتی"

 با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی در شهرستان ایوان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر “حاج جاسم پیرحیاتی” پدر بزرگوار شهیدان والامقام بسیجی «عبدالمهدی و محمدکریم پیرحیاتی»، روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و جمعی از مسئولان و مردم غیور و شهید پرور شهرستان ایوان برگزار شد.

استاندار ایلام در این مراسم اظهار کرد: اخلاق نیکو، تواضع و ولایتمداری مرحوم “حاج جاسم پیرحیاتی” ستودنی و یک الگو برای همگان است که در راه ولایت ۲ فرزند و همسر دختر خود فدا کرد.

“حسن بهرام نیا” با اشاره به شخصیت برجسته حاج‌جاسم پیرحیاتی، افزود: این بزرگمرد متواضع، اخلاقمدار و با ایمان بود و همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی، انقلاب و ولایت پیشقدم بود.

وی تصریح کرد: حاج جاسم مردم روزهای سخت بود که با سعه صدر، ایمان و توکل به خدا، مصبیت شهادت ۲ فرزند و همسر دختر را بر خود هموار کرد و اعلام کرد که این فرزندان را در راه خداوند متعال و امام حسین (ع) فدا کردم که این گفتمان و این نوع نگاه قابل ستایش و تقدیر است.

استاندار ایلام گفت: امروز در فراق و در سوگ این بزرگمرد همه استان ناراحت و اندوهگین بودند که این نشانگر اخلاقمداری و ولایتمداری این بزرگمرد است.

به گزارش ایرنا، شهیدان “عبدالمهدی ۲۳ ساله ” و “محمد کریم پیرحیاتی ۲۰ ساله” در صبحگاه عاشورای حسینی مصادف با ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در طی یک عملیات شبانه در منطقه عملیاتی “سارات سومار” به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهید “عبدالمهدی پیرحیاتی” در سوم آذر ماه ۱۳۳۶ و شهید “محمد کریم پیرحیاتی” در سال ۱۳۳۹ در شهر ایوان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشودند.

مرحوم “حاج جاسم پیرحیاتی” در صبح شهادت فرزندانش در عملیات سارات سومار، به مسجد جامع رفت و اذان گفت.

وی سوم آذرماه به فرزندان شهیدش “عبدالکریم و محمدکریم” و همچنین دامادش، شهید “علی خانزادی” پیوست و امروز پیکرش در صحن مطهر امامزاده حاجی حاضر به خاک سپرده شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.