تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

معاون علمی رییس جمهوری: دانش بنیان‌ها اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس را تامین می‌کنند

معاون علمی رییس جمهوری: دانش بنیان‌ها اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس را تامین می‌کنند
تهران - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از تامین اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس با کمک دانش بنیان‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و مجتمع فولاد مبارکه در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و بومی سازی اقلام گلوگاهی صنعت فولاد توافق نامه همکاری امضا کردند.

خانه‌نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و بومی سازی اقلام گلوگاهی صنعت فولاد و همچنین هوشمندسازی معادن و تکمیل فناوری های مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران، امروز (یکشنبه) میزبان روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه و امیر خرمی‌شاد مدیر عامل شرکت ملی مس ایران به منظور امضای ۲۶ قرارداد فناورانه بین طرفین بود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه امضای این قراردادهای فناورانه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در حال حاضر توسعه بازار دانش بنیان ها یکی از فعالیت ها و اهداف اصلی مجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است، افزود: برنامه امروز یک نمونه از این اتفاق است.

وی در توضیح بیشتر گفت: پس از یک سال پیگیری و آزمون سعی و خطا امروز به مرحله امضای قرارداد با دو مجموعه معدنی – فلزی بزرگ کشور شامل فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران رسیدیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری با تاکید بر امضای تعداد ۲۶ قراردادهای امضا شده، ادامه داد: در حوزه فولاد ۲۱ قرارداد حمایت این معاونت را به منظور توسعه فناوری های روز خواهد داشت و پنج قرارداد دیگر نیز مربوط به حوزه هوشمند سازی معادن مس است.

دهقانی فیروزآبادی ارزش تقریبی این ۲۶ قرارداد امضا شده بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت های فولاد و مس را ۸۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان آن از طریق اعتبار مالیاتی بواسطه معاونت علمی حمایت می شود و امیدواریم سال آینده همین موقع شاهد بهره برداری از نتایج این قراردادها باشیم.

وی همچنین گفت: مهم این است که تا امروز ظرفیت های پژوهشی ما در اختیار دیگران بوده و وقت آن رسیده است که دانش بنیان ها این نقش را ایفا کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان معتقد است: بسیج ظرفیت های عقلانی و پژوهشی دنیا به نفع ایران در ابتدا در گرو توجه به ظرفیت های داخلی است و باید کاری کنیم که نظام مدیریت دانش داخلی به سمت تقاضاهای داخلی و ساختن مسیری برای آینده مدنظرمان سوق پیدا کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس با کمک دانش بنیان ها تامین می شود، افزود: در حال حاضر ذهن همه ما در بخش های مختلف و بالاترین سطوح دولت متوجه این موضوع و توان دانش بنیان ها شده است و راه برای نقش آفرینی هرچه بیشتر فناوران داخلی بازتر می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.