تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

ترویج فرهنگ حسینی و مهدوی خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان است

ترویج فرهنگ حسینی و مهدوی خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان است
ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: ترویج فرهنگ مهدوی و حسینی امروزه بهترین راهبرد برای خنثی کردن شبیخون فرهنگی دشمنان است.

ناصر نجفی روز چهارشنبه در دومین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب، مدافعان حرم و سه هزار شهید استان ایلام، اظهار داشت: هدف کلی چنین برنامه هایی ترویج ، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و حسینی زندگی کردن برای نسل کنونی و انتقال به نسل آینده است.

وی افزود: امروزه‌ شاهد شیطنت‌های دشمنان هستیم، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان همه نقشه‌های دشمنان خنثی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام ادامه داد: وظیفه ما برگزاری چنین برنامه هایی فرهنگی در سطح وسیع برای نوجوانان و جوانان است تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی آنان نهادینه و انقلاب و جوانان را از گزند دشمنان محفوظ داریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این مراسم اظهار کرد: دبیرخانه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ایجاد شده و با توجه به اینکه استان ایلام کانون تردد زوار عتبات عالیات است، جشنواره رایحه حسینی در قالب های سفرنامه و خاطره نویسی با محوریت اربعین حسینی و فرهنگ حسینی برگزار شده است.

بهروز ناصری افزود: هر قدمی در دستگاه عظیم و پر برکت امام حسین(ع) برداشته شود، به طور قطع اثرگذار با برکت خواهد بود.

وی تصریح کرد: آثار و خاطراتی که به جشنواره ارسال شده است حتما در قالب کتاب چاپ خواهد شد.

وی بیان کرد: باید در کنار وظیفه آموزش و پژوهش به وظایف و رسالت در حوزه تعلیم و تربیت نیز پرداخته شود و دستگاه های فرهنگی در این زمینه می‌توانند با مشارکت با دانشگاه در این امر سهیم باشند.

دبیر جشنواره نیز گفت: دبیرخانه اجرایی و علمی این همایش چهار ماه پیش تشکیل و پس از رونمایی و فراخوان صورت گرفته در نهایت بیش از ۸۰ اثر به دبیرخانه واصل شد.

نصرت حیدری یادآور شد: تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان وظیفه داوری جشنواره را برعهده داشتند که در نهایت ۱۰ اثر را شایسته تقدیر دانسته که پنج اثر مربوط به افراد بالای ۱۸ سال و پنج اثر نیز متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است.

وی تاکید کرد: این جشنواره در دانشگاه های آزاد ۳۱ استان کشور با هدف بسط و ترویج فرهنگی مهدوی و حسینی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: خاطرات این جشنواره نیز در پایان در قالب یک مجلد کتاب گردآوری و منتشر خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.