تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

همراه با کمیته امداد امام (ره) تا محروم‌ترین مناطق خراسان رضوی + گزارش تصویری

همراه با کمیته امداد امام (ره) تا محروم‌ترین مناطق خراسان رضوی  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

به همت اداره کل روابط عمومی کمیته امداد و در کنار جمعی از خیران رسانه فرصتی حاصل شد تا بخشی از خدمات ارزنده این نهاد حمایتی در دور افتاده‌ترین مناطق خراسان رضوی از جمله کلات نادر و توابع آن مورد بازدید قرار گیرد.

 

 

✍️ اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد: عموماً خدمت رسانی به محرومین و مستضعفان در هر جایگاه، منصب و موقعیتی قابل احترام و تقدیر است، کما اینکه این اقدام یا اقدامات در دور افتاده‌ترین و کم برخوردارترین مناطق کشور صورت گرفته باشد.

 

 

کمیته امداد که با پیروزی انقلاب اسلامی و با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) برای خدمت رسانی به نیازمندان و طبقات پایین دست جامعه ایجاد گردید، از جمله نهادهایی است که در این مسیر به خوبی طی طریق نموده و با اقدامات اثرگذار خویش در حمایت از اقشار محروم جامعه به واژه حمایتی و خدمت رسانی خویش جامه عمل پوشانیده است.

این نهاد علاوه بر ارائه طرح‌های متنوع و کار آمد برای کمک به ارتقاء معیشت نیازمندان، ساخت مسکن، تهیه جهیزیه نوعروسان و… کمک به ایجاد اشتغال در دور افتاده‌ترین و صعب العبورترین مناطق کشور از جمله کلات نادر و توابع آن در استان خراسان رضوی را در دستور کار قرار داده که با دیدن این اقدامات شایسته و خداپسندان آدمی را بدون اختیار به تحسین و تقدیر وا می‌دارد.

 

☆ساخت مسکن در محروم‌ترین نقاط کلات نادری

 

 

ساخت مسکن برای نیازمندان یکی از اقدامات ارزشمند و در عین حال مهمی است که علاوه بر تأمین رفاه و آسایش مددجویان شاد کامی را نیز به آنها ارزانی می‌دارد، از اینرو کمیته امداد در کنار دیگر خدمات گسترده‌ای که داشته، توانسته است در این وادی نیز به خوبی ورود نماید و خدمات در خور شأنی را در حوزه مسکن ارائه نماید.

با ورود به شهرستان کلات نادر اولین طرحی که به اتفاق مسئولان کمیته امداد و همکاران رسانه مورد بازدید قرار گرفت، ساخت واحد مسکونی جهت احدی از مددجویان در بخش زاوین بود، که به علت نداشتن سرپناه مناسب، کمیته امداد خراسان رضوی در شهرستان کلات اقدام به ساخت و ساز، تجهیز و تحویل آن نموده اند.

این مددجوی کمیته امداد با حضور در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از خدمات کمیته امداد و حمایت از اقشار محروم و نیازمند جامعه ضمن تشریح شرایط رفاهی خویش، قبل و بعد از ساخت مسکن، برای تمامی خدمتگزاران به مردم به ویژه مسئولان کمیته امداد آرزوی موفقیت نمود.

به گفته مسئولان کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرستان کلات در دستور کار قرار گرفته است، که تاکنون ۴۶ واحد تکمیل و به مددجویان تحویل گردیده و مابقی تا سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید، همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض حسنه نیز در این راستا به مددجویان پرداخت گردیده است، از طرفی نیز گفته شده در صورت نیاز به تجهیزات جانبی و لوازم خانگی در صورت تقاضای مددجویان اقلام مربوطه در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.

 

☆ ایجاد ۳۰ طرح گردشگری و بوم گردی در محروم‌ترین مناطق کلات نادر

گفتگو با مجری طرح گردشگری و بوم گردی خورشید خوارزمی:

 

 

حمایت از مجریان طرح های گردشگری و بوم گردی از طریق پرداخت تسهیلات بانکی در محروم‌ترین مناطق کلات نادر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد است.

این گونه خدمات در مناطق محروم و روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، باعث خلق فرصت‌های مهمی از جمله مهاجرت معکوس روستاییان نیز شده است، که به علل مختلف اعم از شرایط نا همگون اقتصادی و… ملک پدری را رها نموده و جهت تأمین معیشت خانواده راهی مراکز استان‌ها و سایر مناطق دور افتاده کشور شده‌اند.

 

 

محمود بهرامی کیا؛ مدیر بوم گردی خورشید خوارزم از جمله کسانی است که با حمایت کمیته امداد توانسته است طرح بوم گردی خویش را به سرانجام برساند.

این فعال حوزه بوم گردی و گردشگری که فارغ التحصیل رشته صنایع می‌باشد، علاقمندی به مقوله‌ گردشگری را عامل روی آوردن به این حرفه عنوان نمود.

وی در ادامه اضافه کرد؛ اگر حمایت‌های دلسوزانه مسئولان کمیته امداد به ویژه در بحث تأمین منابع مالی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز نبود ایجاد چنین پروژه‌ای نیز امکان پذیر نبود.

 

 

شایان ذکر است: این طرح با ۷۰۰ متر بنا و بهره‌مندی از امکانات رفاهی، بهداشتی در مرکز کلات نادر ایجاد گردیده، از جمله مزیت‌های این مکان گردشگری نزدیکی به کاخ نادر و آبشارهای قره سو اشاره شده است.

 

☆ گفتگو با مجری طرح پرورش ماهی صدف چهارراه:

تنوع طرح های حمایتی از سوی کمیته امداد در مناطق مختلف قابل تأمل است، از جمله پروژه‌های متفاوت و در عین حال موفقی که در مناطق صعب العبور و کوهستانی توابع نادر ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، استخر پرورش ماهی صدف در روستای چهارراه می‌باشد، که به گفته مجری این طرح ظرفیت تولید ۳۰ تن ماهی قزل آلا در سال را دارد.

 

 

محمد خاکشور؛ مدیر طرح پرورش ماهی صدف در گفتگو با خبرنگار نگاه اقتصاد، در خصوص چگونگی ایجاد طرح مذکور با گریزی به وضعیت شغلی و خانوادگی خویش گفت: به علت کمبود امکانات و نبود منابع درآمدی لازم در شهرستان کلات نادر جهت امرار معاش به اتفاق خانواده به مشهد مقدس عزیمت نمودیم.

وی افزود: در آن برهه بعد مسافت تا مرکز استان و محرومیت‌های باقی مانده از گذشته روستاهای کلات را خالی از سکنه کرده بود که به حول قوه الهی و به همت مسئولان کشور به ویژه مدیران خدوم کمیته امداد اتفاقات بسیار خوبی از حیث اشتغال زایی و سایر حوزه‌ها در منطقه رقم خورد.

ایشان اضافه کرد: با توجه ایجاد شرایط مطلوب اشتغال، با حمایت کمیته امداد، بنده نیز اقدام به بازگشت به سرزمین پدری نمودم و با ایجاد طرح پرورش ماهی قزل آلا مشغول به کار شدم.

خاکشور خاطرنشان ساخت: این طرح با دریافت مجوز تولید ۱۲ تن در سال توانسته حجم تولید خود را به ۲۱ تن افزایش دهد و پیش بینی تولید ۳۰ تن ماهی در سال دور از انتظار نمی‌باشد. وی با قدردانی از مساعدت‌های ارزشمند کمیته امداد، ابراز امیدواری نمود شرکت مخابرات نیز نسبت به حل مشکل آنتن دهی موبایل در این منطقه اقدام نماید تا علاوه بر رفع مکالمه تلفن همراه، سایر امور مرتبط و اساسی از جمله مراودات بانکی از طریق دستگاه های کارتخوان و… تسهیل گردد.

خاطرنشان می گردد علاوه بر بازدید از طرح های فوق الذکر، سایر پروژه های بوم گردی از جمله طرح معروف به کلبه سوئیسی ها، خانه پدری و محل تجمیع و عرضه محصولات صنایع دستی، در شهرستان کلات نادر مورد بازدید قرار گرفت.

 

 

گفتنی است در قالب سفر خیران رسانه به مناطق محروم خراسان رضوی مصاحبه‌‌های مختلفی با مسئولان مربوطه به ویژه فرماندار شهرستان کلات نادر، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی و… صورت گرفته است که‌ در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

 

در پایان لازم می‌دانم به نوبه خویش به عنوان بخشی از جریان خیران رسانه‌ای کشور که در این سفر از نزدیک شاهد زحمات و خدمات ارزشمند کمیته امداد در محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین مناطق کشور قرار گرفتم، مراتب تقدیر و تشکر خود را از جناب آقای بختیاری ریاست محترم کمیته امداد کشور، معاونین ایشان و بالاخص مجموعه فعال و کارآمد روابط عمومی و اطلاع رسانی این سازمان، از جمله آقایان سمیعی ظفرقندی، جعفرزاده و خانم کردعلی زاده، همچین مدیران، معاونین و روابط عمومی کمیته امداد خراسان رضوی و مسئولان کمیته امداد کلات نادر ابراز نماییم./سیدخلیل سجادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.