تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

سخنگوی دولت: نیروی دریایی ارتش توانایی عملیات در هر نقطه دریایی جهان را دارد

سخنگوی دولت: نیروی دریایی ارتش توانایی عملیات در هر نقطه دریایی جهان را دارد
تهران- سخنگوی دولت نقش نیروی دریایی در شکوفایی و توسعه اقتصاد دریا را مهم، راهبردی و حیاتی ارزیابی کردو گفت:

نیروهای مؤمن و شجاع نیروی دریایی ارتش امروز هوشیار و در آمادگی کامل برای دفاع از امنیت دریایی ایران و آرامش خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند و توانایی حضور و عملیات در هر نقطه دریایی از جهان را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگو و دبیر هیأت دولت پنجشنبه و جمعه(۹ و ۱۰ آذر) با حضور در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش، از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نظامی، فنی و مهندسی این نیرو در منطقه یکم دریایی بندرعباس، منطقه دوم دریایی جاسک، منطقه سوم دریایی کنارک و پایگاه دریایی پسابندر بازدید کرد.

در جریان این سفر که به مناسبت گرامیداشت روز دریایی انجام شد، سخنگوی دولت‌ از ناوشکن دنا، سهند، سبلان و زیردریایی فاتح و اسکله‌ها، مجموعه مهارت آموزی، مجتمع فرهنگی شهدای نداجا، و همچنین مجموعه کارخانجات نداجا و توانایی‌های فنی مهندسی نیروی دریایی در ساخت و تعمیرات انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی دیدن کرد و در جریان آخرین دستاوردها و ظرفیت‌های راهبردی این نیرو قرار گرفت.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران نیز با تشریح ابعاد عملیاتی، سیاسی و بین‌المللی ناوگروه ۸۶(دور دنیا) و ارتباط تصویری با ناوگروه ۹۴ (ناوشکن البرز) اعزامی به دریای سرخ، مأموریت‌های این نیرو در حفاظت از خطوط مواصلاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و امنیت دریایی کشتی‌های تجاری را تبیین نمود.

سخنگوی دولت ضمن ابراز خرسندی از موفقیت‌ها و دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، مأموریت‌های سنگین و خطیر این نیرو در اقیانوس‌ها و آب‌راه‌های بین‌المللی را نشانه تسلط و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران خواند و پیشرفت‌های این عرصه در دریاهای جنوب و دریای شمال ایران به برکت انقلاب اسلامی را شگفت‌آور عنوان کرد.

بهادری جهرمی نقش نیروی دریایی در شکوفایی و توسعه اقتصاد دریا را مهم، راهبردی و حیاتی ارزیابی کرد افزود: نیروهای مؤمن و شجاع نیروی دریایی ارتش امروز هوشیار و در آمادگی کامل برای دفاع از امنیت دریایی ایران و آرامش خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند و توانایی حضور و عملیات در هر نقطه دریایی از جهان را دارند.

سخنگو و دبیر هیأت دولت همراهی و صبوری خانواده‌های این عزیزان را یک سرمایه ارزشمند و مهم دانست و گفت: تحقق این اهداف و موفقیت‌های بزرگ در عملیات‌های دریایی طولانی‌مدت جز با آرامش و صبوری همسران، فرزندان و خانواده‌های اعضای نیروی دریایی بدست نمی‌آید و همه مردم ایران قدردان زحمات و مشقت‌های آنان هستیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.